fa
بستر موفقیت ایده های نوین
"این یک راه است؛ راهی دیگر..."
معرفی هلدینگ فاخر
سرمایه گذاری بر روی طرح های درخشان

هلدینگ فاخر به منظور ایجاد اکوسیستم فاخر در حوزه های پست ، لجستیک، تجارت الکترونیک و فناوری های مالی(فین تک) شکل گرفته است. هدف اصلی ما ایجاد کسب و کار در حوزه های ذکر شده و ارائه خدمات ومحصولات مرتبط با آن است. هلدینگ فاخرعلاوه برایجاد اشتغال به دنبال ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش سطح رفاه زندگی است. اصلی ترین استراتژی ما در این مسیر جذب صاحبان ایده، سرمایه گذاران و بهره مندی از مشاوران و نیروهای متخصص و کارآمد است. تلاش می کنیم تا بتوانیم با تکیه بر ماموریت خود گامی مهم در افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه اقتصادی کشور برداریم.

درباره ما
سرمایه گذاری و مشارکت در ایجاد و توسعه کسب و کارها

هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستمی هوشمند و پایدار در صنعت پست لجستیک و تجارت الکترونیکی با محوریت کسب و کار های فروش آنلاین کالا تشکیل شده است. این مجموعه با سازماندهی و مدیریت استراتژیک شرکت های تابعه، به دنبال ایجاد کسب و کارهای جدید و توسعه زیرساخت های مناسب برای شکل دهی به شبکه فراگیر مبادله ارزش میان مردم، دولت و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات است

هلدینگ
سرمایه گذاری
هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستمی هوشمند و پایدار در صنعت پست لجستیک و تجارت الکترونیک تشکیل شده است
ما به ایده های جدید بها داده و فرصت های نوین بالندگی برای کسب و کارهای اکوسیستم فاخر خلق می کنیم.
با ما آشنا شوید

هلدینگ فاخر فرهنگ سازمانی را الگویی قابل انتقال و اشتراک پذیر می داند. معماری ویژه نیروی انسانی، متناسب با اهداف کلان هلدینگ جهت گیری تحقق مفاهیم سازمانی نوین را پی می گیرد.

استراتژی منابع انسانی
• جذب منابع انسانی حرفه ای
• دلپذیری و اشتیاق به کار
• آموزش مستمر و توسعه حرفه ای کارکنان
• مدیریت دانش
• تمرکز بر سلامت کارکنان
• پاداش
• روابط کارمندان
فرهنگ ما
فرهنگ سازمانی هلدینگ فاخر مبتنی بر ارزش های مشترکی چون خلاقیت ،کارآفرینی ،مربی گری و مسئولیت اجتماعی است که بر رفتار واندیشه اعضای سازمان اثر می گذارد.
+ 1
طرح های در حال اجرا
+ 1
تعداد طرح های کسب و کار جذب شده
+ 1k
اشتغال زایی مستقیم
+ 1k
اشتغال زایی غیر مستقیم
1
شرکتهای نوپا
هلدینگ فاخر در یک نگاه

مروری برآمار سالیانه

11% تولید و بازرگانی 36% تجارت الکترونیک 53% لجستیک
2021-09-07

آینده کسب و کار ها

در پست قبلی به انقلاب‌های صنعتی در دوره‌هاي مختلف تاريخي اشا...
2021-09-01

چهار انقلاب صنعتي كه آينده جهان را تغيير داد

با اينكه كرونا مثل يك شتاب دهنده در سراسر دنيا به تغييرات دي...
ارتباط با ما

با ما همراه شوید

دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان تابان غربی، پلاک 12 ، ساختمان فاخر
تلفن: +98 (21) 8867 8225 – فکس:
ایمیل: info@fakher.ir
بستر موفقیت ایده های نوین
"این یک راه است؛ راهی دیگر..."
برای ادامه اسکرول کنید.
برگشت به بالا
معرفی هلدینگ فاخر
سرمایه گذاری بر روی طرح های درخشان

هلدینگ فاخر به منظور ایجاد اکوسیستم فاخر در حوزه های پست ، لجستیک، تجارت الکترونیک و فناوری های مالی(فین تک) شکل گرفته است. هدف اصلی ما ایجاد کسب و کار در حوزه های ذکر شده و ارائه خدمات ومحصولات مرتبط با آن است. هلدینگ فاخرعلاوه برایجاد اشتغال به دنبال ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش سطح رفاه زندگی است. اصلی ترین استراتژی ما در این مسیر جذب صاحبان ایده، سرمایه گذاران و بهره مندی از مشاوران و نیروهای متخصص و کارآمد است. تلاش می کنیم تا بتوانیم با تکیه بر ماموریت خود گامی مهم در افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه اقتصادی کشور برداریم.

درباره ما
سرمایه گذاری و مشارکت در ایجاد و توسعه کسب و کارها

هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستمی هوشمند و پایدار در صنعت پست لجستیک و تجارت الکترونیکی با محوریت کسب و کار های فروش آنلاین کالا تشکیل شده است. این مجموعه با سازماندهی و مدیریت استراتژیک شرکت های تابعه، به دنبال ایجاد کسب و کارهای جدید و توسعه زیرساخت های مناسب برای شکل دهی به شبکه فراگیر مبادله ارزش میان مردم، دولت و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات است

هلدینگ
سرمایه گذاری
هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستمی هوشمند و پایدار در صنعت پست لجستیک و تجارت الکترونیک تشکیل شده است
ما به ایده های جدید بها داده و فرصت های نوین بالندگی برای کسب و کارهای اکوسیستم فاخر خلق می کنیم.
با ما آشنا شوید

هلدینگ فاخر فرهنگ سازمانی را الگویی قابل انتقال و اشتراک پذیر می داند. معماری ویژه نیروی انسانی، متناسب با اهداف کلان هلدینگ جهت گیری تحقق مفاهیم سازمانی نوین را پی می گیرد.

استراتژی منابع انسانی
• جذب منابع انسانی حرفه ای
• دلپذیری و اشتیاق به کار
• آموزش مستمر و توسعه حرفه ای کارکنان
• مدیریت دانش
• تمرکز بر سلامت کارکنان
• پاداش
• روابط کارمندان
فرهنگ ما
فرهنگ سازمانی هلدینگ فاخر مبتنی بر ارزش های مشترکی چون خلاقیت ،کارآفرینی ،مربی گری و مسئولیت اجتماعی است که بر رفتار واندیشه اعضای سازمان اثر می گذارد.
+ 1
طرح های در حال اجرا
+ 1
تعداد طرح های کسب و کار جذب شده
+ 1k
اشتغال زایی مستقیم
+ 1k
اشتغال زایی غیر مستقیم
1
شرکتهای نوپا
11% تولید و بازرگانی 36% تجارت الکترونیک 53% لجستیک
هلدینگ فاخر در یک نگاه

مروری برآمار سالیانه

2021-09-07

آینده کسب و کار ها

در پست قبلی به انقلاب‌های صنعتی در دوره‌هاي مختلف تاريخي اشاره کردیم و تا حدودی تأثیر آنها را بر روند کسب‌وکارها و فعالیت افراد برشمرديم. در این پست می‌خواهیم مروری داشته باشيم بر آينده‌ي كسب‌و‌كارها در زمانه‌ی دیجیتال تا براساس گزارشی که مک‌کنزی منتشر کرده، ببينيم که آيا واقعا ربات‌ها در آينده جايگزين انسان‌ها خواهند شد يا خير؟ مک‌کنزی در گزارش خود ۸۰۰ شغل مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده تا کارهایی را شناسایی کند که در آینده مي‌توانند توسط ربات‌ها انجام دهند. به عنوان مثال اگر به کاری که روزانه‌ پرستاران در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند دقت کنیم، می‌بینیم که بعضی از فرآیندها مثل جابجایی بیماران و ... می‌توانند با فناوری‌های جدید جایگزین شوند ولی برخی نیازهای انسانی مثل صحبت‌ کردن با خانواده‌های بیماران از جمله کارهایی است که به سادگی برای آن جایگزینی پیدا نمی‌شود.

در اصل ربات‌ها اگرچه می توانند تا حدودی زندگی ما را به فیلم‌های علمی و تخیلی نزدیک‌تر کنند اما همچنان برای توسعه‌ی توانایی‌ها و تکمیل انسان‌ها به کار می‌روند و نه جایگزینی کامل آنها.
با اینکه همین امروز هم بسیاری از کسب‌و‌کارها با ربات‌های هوشمند و یا نیمه هوشمند اداره می‌شوند اما بعید نیست که در آینده همین ربات‌ها در کنار انسان‌ها کار کنند و به کمک تکنولوژی‌ که دارند بسیاری از فعالیت‌های فیزیکی دشوار را به جای انسان‌ها انجام دهند؛ مثلاً اگر آینده‌ی کار در معدن را در نظر بگیریم، می‌توان گفت انسان‌ها به کمک تکنولوژی قادر خواهند بود در اتاق کنترل دیجیتالی در ایمنی کامل بنشینند و ربات‌هایی که وظیفه‌ی حفاری را برعهده دارند، کنترل کنند. در این صورت نیروی انسانی می‌تواند ضمن حفظ امنیت، زمان خود را صرف تصمیم‌گیری‌های استراتژیک یا کارهای خلاقانه‌ترکند.
کمک فناوری‌ها به افراد برای بهتر انجام دادن کارها موضوع تازه‌ای نیست اما براساس گزارش مک‌کنزی تداوم اتوماسیون و تجارت الکترونیکی می‌تواند به این معنا باشد که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰۰ میلیون کارگر به ناچار به دنبال شغل متفاوتی باشند. اين در حالي است كه مثلاً در كشور چين تا همان سال به دلیل بالا رفتن میانگین سنی افراد و افزایش جمعیت سالخورده، به نظر می‌رسد که کسب‌وکارهای مرتبط با مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی تقاضای ۱۲۱ درصدی داشته باشند. یا در آلمان با اينکه بسیاری از افراد با ماشین‌آلات کار می‌کنند و یا در مشاغل تولیدی هستند و اتوماسیون تأثیر زیادی بر کار آنها گذاشته اما همچنان نیروی کار به طور کلی در  حال کاهش است تا جایی که به نظر مي‌رسد در اين كشور و يا حتي ژاپن، تا سال ۲۰۳۰ تعداد مشاغل از تعداد کارگران بسیار بیشتر باشد.
بنابراين مهم است كه ببينيم در آينده چه مهارت‌هايي مي‌توانند مفيد و كارساز باشند؟
براساس آماري كه مك‌كنزي از صدها نفر نيروي انساني و جامعه‌ي كارگري گرفته‌، آمده است كه از نظر آنها مهارت‌هاي اجتماعي در آينده‌ي مشاغل در اولويت هستند. علاوه بر اين مهارت‌هاي شناختي پيشرفته مثل تفكر انتقادي، تصميم‌گيري و مهارت‌هاي آماري نيز بر صدر ليست مهارت‌هاي عصر ديجيتال قرار دارند.
اين نشان مي‌دهد كه نرم‌افزارها بسياري از كارهاي تحليلي را براي انسان‌ها آسان كرده‌اند اما همچنان به دليل آنكه از هوش اجتماعي برخوردار نيستند، نمي‌توانند به طور كلي جايگزين انسان‌ها در انجام فعاليت‌هاي عاطفي شوند.
اکنون که می‌دانيم تغییرات جاري در دنياي تجارت چيست شايد بهتر بتوانيم در انتخاب شغل يا كسب مهارت عمل كنيم.

2021-09-01

چهار انقلاب صنعتي كه آينده جهان را تغيير داد

با اينكه كرونا مثل يك شتاب دهنده در سراسر دنيا به تغييرات ديجيتال سرعت بخشيد اما از سالها قبل پيدا بود كه مشاغل جهان مسير تازه‌ و متفاوتي را پيش روي خود دارند. در اين مطلب نگاهي به گذشته‌ي مشاغل در دنيا داريم و با هم انقلاب‌هاي صنعتي جهان را مرور مي‌كنيم تا ببينيم تغييرات كسب‌وكارها در طول 200 سال گذشته چطور اتفاق افتاده است؟ چه كارهايي جانشين مشاغل قديمي شده‌اند و چه فناوري‌هايي به زندگي بهتر انسان‌ها كمك كرده‌اند.

بعد از مرور تاريخي انقلاب‌هاي صنعتي قصد داريم در پست‌هاي آينده به مشاغلي اشاره كنيم كه در عصر حاضر مي‌توانند بسيار رويايي و صاحب آتيه باشند.

اواخر قرن 18؛ اختراعِ موتور بخار

دنياي كار با گذشت زمان تغيير كرده است و در طول فقط 200 سال، بسياري از مشاغل مثل دايناسورها به كلي از صحنه‌ي روزگار پاك شده‌اند. اولین انقلاب صنعتی، اواخر قرن 18 و اوايل قرن 19 اتفاق افتاد كه بسياري از پيشرفت‌هاي اوليه فناوري شكوفا شد. اختراعاتي مثل ابزارهای جدید کشاورزی، دستگاه برق، موتورهای بخار و موارد دیگر زندگي بشر را به كلي تغيير داد؛ ماشين‌آلات جاي بعضي‌ از فرايندهاي دستي را گرفتند و روش‌هاي حمل و نقل تازه اين فرصت را در اختيار انسان‌ها قرار داد تا بتوانند كالاهايشان را از نقطه A به نقطه B برسانند.
اين پيشرفت‌ها رفته رفته به رشد اقتصادي ملت‌ها كمك كرد ولي در عين حال به اين معني بود كه افراد بايد كار با ابزارهاي جديد را ياد بگيرند يا مهارت‌هاي تازه‌اي به‌ دست آورند. به عنوان مثال كشاورزان ياد گرفتند كه چطور توسط دام‌هاي خود زمين‌هاي كشاورزي‌شان را شخم بزنند و محصول بيشتري توليد كنند؛ محصولاتي كه حتي مي‌توانستند براي فروش به همسايگان نيز عرضه شوند.

اواخر قرن 19؛ توسعه‌ي راه‌آهن

دومین انقلاب صنعتی اواخر قرن 19 و اوايل قرن بيستم اتفاق افتاد. نوآوري در توليدات تازه باعث شد تا فناوري‌هاي جديد در نقاط مختلف مورد استفاده قرار بگيرند. از مهم‌ترين اين فناوري‌ها مي‌توان به راه‌اندازي و گسترش راه‌آهن اشاره كرد كه قادر بود مردم يا محصولات آنها را جابجا كند. علاوه بر راه‌آهن، شروع برق‌رساني به شهرها و روستاها و افزايش استفاده از تلگراف توان ارتباطي مردم با يكديگر را بالاتر برد. در اصل دومين انقلاب صنعتي بيش از آنكه صنعتي باشد، تكنولوژيكي بود و به مردم كمك مي‌كرد تا نسبت به گذشته در ارتباط بيشتري با يكديگر قرار بگيرند.
در اين بين برخی از فناوری‌هاي جدید جاي بعضي از مشاغل را گرفتند. شايد اين نكته در ابتدا كمي بي‌رحمانه به نظر برسد كه ماشين‌ها جانشين افراد شدند اما اگر زاويه ديدمان را تغيير دهيم بايد گفت اين پیشرفت‌ها بهره‌وری را افزایش داده و به افراد كمك مي‌كردند تا کمتر از قبل کار کنند. ضمن اينكه فرصت‌هاي شغلي به مراتب بيشتر و بيشتر شد؛ مثلاً اگر نمي‌خواستيد كه كشاورزي كنيد اين فرصت را داشتيد كه در راه‌آهن كار كنيد يا در كارخانه‌اي مشغول به كار شويد.

سال 2000؛ رشد رايانه‌ها

سومین انقلاب صنعتی (دیجیتال) ، اواسط دهه 1940 تا اوایل سال 2000 اتفاق افتاد. جنگ جهانی دوم موج جدیدی از نوآوری‌ها را برانگیخت و تعداد ترانزیستورها و رایانه‌ها افزايش پيدا  كرد. اساساً از اين دوره هر آنچه آنالوگ بود، مي‌رفت كه ديجيتالي شود. اين انقلاب به ارتباط بيشتر مردم كمك كرد و دسترسي به اطلاعات و داده‌ها را نيز براي همگان ميسر ساخت و طبيعتاً دنياي كار را نيز تغيير داد.
علاوه بر اين با رشد شركت‌هاي خودروسازي تقريباً 7 ميليون شغل جديد در ايالات متحده بين سالهاي 1910 تا 1950 به وجود آمد. ديگر با رشد اين كارخانه‌ها كساني كه مثلاً زين اسب مي‌ساختند، كارشان را رها كرده و در كارخانه‌هاي خودروسازي يا پمپ بنزين‌ها فعال شدند.

سال 2010؛ آغاز عصر ديجيتال

انقلاب صنعتی چهارم از سال 2010 آغاز شد و ما تقريباً هنوز در سالهاي ابتدايي اين انقلاب هستيم؛ فناوري‌هاي جديد در حال افزايش است، مرز بين قلمروهاي فيزيكي و ديجيتالي تقريباً از بين رفته و ارتباطات مردمي به مراتب گسترده‌تر از قبل شده است. از هوش مصنوعی گرفته تا اتومبیل‌های خودران، رباتیک، چاپ سه بعدی ، محاسبات کوانتومی و موارد دیگر تغييرات عصري است كه پيش‌روي ماست. در اين عصر حتي اگر كشاورز هم باشيد، مي‌توانيد از خانه‌تان و صرفاً با يك پهباد زمين زراعي‌تان را چك كنيد يا براي شخم‌زدن آن از تراكتورهاي خودران استفاده كنيد.
با اينكه فناوري بسياري از مشاغل را محو كرده است اما همچنان به بشر كمك مي‌كند تا زندگي رضايت‌بخش‌تري داشته باشد و در عين حال ارتباط گسترده‌تري با نقاط مختلف دنيا برقرار كند.

 

چهار انقلاب صنعتي كه آينده جهان را تغيير داد

بعد از مرور تاريخي انقلاب‌هاي صنعتي قصد داريم در پست‌هاي آينده به مشاغلي اشاره كنيم كه در عصر حاضر مي‌توانند بسيار رويايي و صاحب آتيه باشند.

اواخر قرن 18؛ اختراعِ موتور بخار

دنياي كار با گذشت زمان تغيير كرده است و در طول فقط 200 سال، بسياري از مشاغل مثل دايناسورها به كلي از صحنه‌ي روزگار پاك شده‌اند. اولین انقلاب صنعتی، اواخر قرن 18 و اوايل قرن 19 اتفاق افتاد كه بسياري از پيشرفت‌هاي اوليه فناوري شكوفا شد. اختراعاتي مثل ابزارهای جدید کشاورزی، دستگاه برق، موتورهای بخار و موارد دیگر زندگي بشر را به كلي تغيير داد؛ ماشين‌آلات جاي بعضي‌ از فرايندهاي دستي را گرفتند و روش‌هاي حمل و نقل تازه اين فرصت را در اختيار انسان‌ها قرار داد تا بتوانند كالاهايشان را از نقطه A به نقطه B برسانند.
اين پيشرفت‌ها رفته رفته به رشد اقتصادي ملت‌ها كمك كرد ولي در عين حال به اين معني بود كه افراد بايد كار با ابزارهاي جديد را ياد بگيرند يا مهارت‌هاي تازه‌اي به‌ دست آورند. به عنوان مثال كشاورزان ياد گرفتند كه چطور توسط دام‌هاي خود زمين‌هاي كشاورزي‌شان را شخم بزنند و محصول بيشتري توليد كنند؛ محصولاتي كه حتي مي‌توانستند براي فروش به همسايگان نيز عرضه شوند.

اواخر قرن 19؛ توسعه‌ي راه‌آهن

دومین انقلاب صنعتی اواخر قرن 19 و اوايل قرن بيستم اتفاق افتاد. نوآوري در توليدات تازه باعث شد تا فناوري‌هاي جديد در نقاط مختلف مورد استفاده قرار بگيرند. از مهم‌ترين اين فناوري‌ها مي‌توان به راه‌اندازي و گسترش راه‌آهن اشاره كرد كه قادر بود مردم يا محصولات آنها را جابجا كند. علاوه بر راه‌آهن، شروع برق‌رساني به شهرها و روستاها و افزايش استفاده از تلگراف توان ارتباطي مردم با يكديگر را بالاتر برد. در اصل دومين انقلاب صنعتي بيش از آنكه صنعتي باشد، تكنولوژيكي بود و به مردم كمك مي‌كرد تا نسبت به گذشته در ارتباط بيشتري با يكديگر قرار بگيرند.
در اين بين برخی از فناوری‌هاي جدید جاي بعضي از مشاغل را گرفتند. شايد اين نكته در ابتدا كمي بي‌رحمانه به نظر برسد كه ماشين‌ها جانشين افراد شدند اما اگر زاويه ديدمان را تغيير دهيم بايد گفت اين پیشرفت‌ها بهره‌وری را افزایش داده و به افراد كمك مي‌كردند تا کمتر از قبل کار کنند. ضمن اينكه فرصت‌هاي شغلي به مراتب بيشتر و بيشتر شد؛ مثلاً اگر نمي‌خواستيد كه كشاورزي كنيد اين فرصت را داشتيد كه در راه‌آهن كار كنيد يا در كارخانه‌اي مشغول به كار شويد.

سال 2000؛ رشد رايانه‌ها

سومین انقلاب صنعتی (دیجیتال) ، اواسط دهه 1940 تا اوایل سال 2000 اتفاق افتاد. جنگ جهانی دوم موج جدیدی از نوآوری‌ها را برانگیخت و تعداد ترانزیستورها و رایانه‌ها افزايش پيدا  كرد. اساساً از اين دوره هر آنچه آنالوگ بود، مي‌رفت كه ديجيتالي شود. اين انقلاب به ارتباط بيشتر مردم كمك كرد و دسترسي به اطلاعات و داده‌ها را نيز براي همگان ميسر ساخت و طبيعتاً دنياي كار را نيز تغيير داد.
علاوه بر اين با رشد شركت‌هاي خودروسازي تقريباً 7 ميليون شغل جديد در ايالات متحده بين سالهاي 1910 تا 1950 به وجود آمد. ديگر با رشد اين كارخانه‌ها كساني كه مثلاً زين اسب مي‌ساختند، كارشان را رها كرده و در كارخانه‌هاي خودروسازي يا پمپ بنزين‌ها فعال شدند.

سال 2010؛ آغاز عصر ديجيتال

انقلاب صنعتی چهارم از سال 2010 آغاز شد و ما تقريباً هنوز در سالهاي ابتدايي اين انقلاب هستيم؛ فناوري‌هاي جديد در حال افزايش است، مرز بين قلمروهاي فيزيكي و ديجيتالي تقريباً از بين رفته و ارتباطات مردمي به مراتب گسترده‌تر از قبل شده است. از هوش مصنوعی گرفته تا اتومبیل‌های خودران، رباتیک، چاپ سه بعدی ، محاسبات کوانتومی و موارد دیگر تغييرات عصري است كه پيش‌روي ماست. در اين عصر حتي اگر كشاورز هم باشيد، مي‌توانيد از خانه‌تان و صرفاً با يك پهباد زمين زراعي‌تان را چك كنيد يا براي شخم‌زدن آن از تراكتورهاي خودران استفاده كنيد.
با اينكه فناوري بسياري از مشاغل را محو كرده است اما همچنان به بشر كمك مي‌كند تا زندگي رضايت‌بخش‌تري داشته باشد و در عين حال ارتباط گسترده‌تري با نقاط مختلف دنيا برقرار كند.

 

بازگشت
ارتباط با ما

با ما همراه شوید

دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان تابان غربی، پلاک 12 ، ساختمان فاخر
تلفن: +98 (21) 8867 8225
ایمیل: info@fakher.ir
2019 © هلدینگ فاخر. تمامی حقوق محفوظ است.
01
فعالیت ما

02
درباره هلدینگ فاخر

03
با ما آشنا شوید

04
آمار و ارقام

05
اخبار و رویداد ها

06
ارتباط با ما

EN FA
در حال بارگذاری