fa
بستر موفقیت ایده های نوین
معرفی هلدینگ فاخر
سرمایه گذاری بر روی طرح های درخشان

هلدینگ فاخر به منظور ایجاد اکوسیستم فاخر در حوزه های پست ، لجستیک، تجارت الکترونیک ، تولید و بازرگانی شکل گرفته است. هدف اصلی ما ایجاد کسب و کار در حوزه های ذکر شده و ارائه خدمات و محصولات مرتبط با آن است. هلدینگ فاخر علاوه بر ایجاد اشتغال به دنبال ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش سطح رفاه زندگی است. اصلی ترین استراتژی ما در این مسیر جذب صاحبان ایده، سرمایه گذاران و بهره مندی از مشاوران و نیروهای متخصص و کارآمد است. تلاش می کنیم تا بتوانیم با تکیه بر ماموریت خود گامی مهم در افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه اقتصادی کشور برداریم.

درباره ما
سرمایه گذاری و مشارکت در ایجاد و توسعه کسب و کارها

هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستم فاخر ، سازماندهی و مدیریت استراتژیک شرکت های تابعه و وابسته تشکیل شده است . این مجموعه به دنبال ایجاد کسب و کارهای جدید و توسعه زیرساخت های مناسب برای شکل دهی به شبکه فراگیر مبادله ارزش میان مردم، دولت و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات است.

هلدینگ
سرمایه گذاری
هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستم فاخر تشکیل شده است.
ما به ایده های جدید بها داده و فرصت های نوین بالندگی برای کسب و کارهای اکوسیستم فاخر خلق می کنیم.
با ما آشنا شوید

هلدینگ فاخر فرهنگ سازمانی را الگویی قابل انتقال و اشتراک پذیر می داند. معماری ویژه نیروی انسانی، متناسب با اهداف کلان هلدینگ جهت گیری تحقق مفاهیم سازمانی نوین را پی می گیرد.

استراتژی منابع انسانی
• جذب منابع انسانی حرفه ای
• دلپذیری و اشتیاق به کار
• آموزش مستمر و توسعه حرفه ای کارکنان
• مدیریت دانش
• تمرکز بر سلامت کارکنان
• پاداش
• روابط کارمندان
فرهنگ ما
فرهنگ سازمانی هلدینگ فاخر مبتنی بر ارزش های مشترکی چون خلاقیت ،کارآفرینی ،مربی گری و مسئولیت اجتماعی است که بر رفتار واندیشه اعضای سازمان اثر می گذارد.
+1
طرح های در حال اجرا
+1
تعداد طرح های کسب و کار جذب شده
+1k
اشتغال زایی مستقیم
+1k
اشتغال زایی غیر مستقیم
1
شرکتهای نوپا
هلدینگ فاخر در یک نگاه

مروری برآمار سالیانه

11% تولید وبازرگانی 36% تجارت الکترونیک 53% لجستیک
2019-03-02

چرا تیپاکس اسپانسر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر شد؟

علاوه بر علاقه شخصی من به مد ، معتقدم که اگر از این حوزه حمایت کنیم، صنعت پستی ولجستیک نیز تقویت خواهد شد.

به بهانه حمایت شرکت تیپاکس از بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر گفت‌وگوی هنرآنلاین با مهرداد فاخر را در ادامه می‌خوانید:

آقای فاخر، هدف شما از همراهی با رویدادهای حوزه مد و لباس در کشور چیست؟ لطفاً درباره چندوچون همراهی خود با بخش بین‌المللی هشتمین جشنواره مد و لباس فجر نیز توضیح دهید؟

بنده به حوزه استایل و لباس علاقه‌مندم ولی خود را در این زمینه‌ی تخصصی صاحب‌نظر نمی‌دانم. اما آنچه در مورد آن باور دارم این است که در ایران استعدادهای بسیار نابی در این حوزه وجود دارد. شرکت تیپاکس حامی رویدادی بود که اخیراً با عنوان جشنواره اینترنتی مد و لباس "سی‌پال" با هدف شناسایی افراد خلاق و توانمند در حوزه‌های طراحی لباس، عکاسی و ژورنالیسم مد برگزار شد. من از دور این رویداد را رصد می‌کردم و فرصت‌های بسیار خوبی را برای این صنعت و البته هنر در داخل کشور می‌دیدم. ما با حمایت از این فیلد در داخل ایران است که می‌توانیم کم‌کم به بازارهای خارج از ایران نیز فکر کنیم، اما آنچه معمولاً توسط دست‌اندرکاران این صنعت و هنر طراحی مد و لباس و متأسفانه توسط برخی مسئولین هم دیده نمی‌شود، ارتباط این فعالان با همدیگر و با کسب‌وکارهای مرتبط و مهم‌تر از همه بازارهای این صنعت است. اینجاست که اهمیت لجستیک و زنجیره تأمین در عرصه مد و لباس نیز خود را نشان می‌دهد. بی‌تعارف بخواهم بگویم علاوه بر علاقه شخصی‌ام به حوزه هنر مد و لباس اگر این حوزه تقویت شود صنعت پست و لجستیک نیز تقویت می‌شود و درنتیجه شرکت‌ها و برندهایی که ما در هلدینگ فاخر، مانند تیپاکس، تی نکست، تی‌پی‌ایکس، تی‌هاب و ... داریم یا شرکت‌های دولتی و خصوصی دیگر صنعت پست در این موضوع ذینفع می‌شوند. این موضوع باعث رونق صنعت پست کشور می‌شود و این مأموریت و رسالت اصلی حرفه‌ای بنده است. هلدینگ فاخر هم‌اکنون دارای امتیاز اولین اپراتور خصوصی پست است که یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های این اپراتور ایجاد بستر مناسب برای تعامل و استفاده بهینه از زیرساخت زنجیره تأمین در کشور و منطقه است. مسلماً برای استقرار درست این اپراتور در پازل اقتصادی، باید با صنایع و کسب‌وکارها همراه و در تعامل بود. حوزه طراحی مد و لباس و صنعت پوشاک یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پازل است.

تاکنون چه همکاری‌هایی به شکل مستقیم و غیرمستقیم با جریانات مد و لباس در داخل و خارج از کشور داشته‌اید؟

همان‌طور که عرض کردم حمایت از برگزاری جشنواره‌هایی مانند سی پال برای رونق در داخل کشور جزو دستور کار بخش روابط عمومی و سازمان برندینگ شرکت‌هایی مانند تیپاکس در هلدینگ فاخر است. قبل از شرایط اقتصادی فعلی نمایندگی برندهایی را هم به واسط شرکت مهان پوش فاخر ایرانیان در ایران وجود داشت. این شرکت باهدف ارائه بستری مناسب برای برندهای فاخر حوزه پوشاک در هلدینگ فاخر تأسیس شد. در حال حاضر به خاطر کمک به شرایط اقتصادی کمی تغییر راهبرد داده است. اما سیاست اصلی ما در این زمینه ایجاد ارتباط و بستر ارتباط با جریان مد و لباس است. چراکه اگر این ارتباط به‌خوبی شکل بگیرد علاوه بر حفظ و ارتقای میراث ارزشمند کشورمان می‌تواند به رونق اقتصادی نیز کمک شایانی بکند.

شما از چه زمانی با سوزن‌دوزی بلوچ آشنا هستید و آینده این هنر فاخر و ارزشمند ایرانی را در ابعاد داخلی و بین‌الملل چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قبل از اطلاع از این جشنواره و تمرکز بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر بر سوزن‌دوزی بلوچ اطلاعات محدودی از این هنر اصیل ایرانی داشتم، اما در این مدت به خاطر دنبال کردن روند جشنواره و استقبال رسانه‌ها و شرکت‌کنندگان نام‌آشنا از آن، در مورد این هنر مطالعه بیشتری کردم و برایم جالب بود که متوجه شدم اصالت این هنر تا حدی است که دختران بلوچ حتی قبل از آموختن خواندن و نوشتن، کار کردن با سوزن را می‌آموزند. اینکه چرا این هنر زیبا و ارزشمند رونق کمی حتی در داخل ایران دارد، برایم ناراحت‌کننده بود. این هنر فاخر که ریشه در خیال و رؤیاهای دختران و زنان سرزمینم دارد. این هنر، همان‌طور که به‌درستی هم فرمودید هنری «فاخر» است و برگرفته از تاریخ و فرهنگ بلوچ و ایران است و باید احیا شود. درصورتی‌که بخش دولتی و مهم‌تر از آن بخش خصوصی روی آن تمرکز کنند، می‌تواند به‌عنوان یکی از نمایندگان شاخص برای طراحی و تولید در صنعت مد و لباس ایران باشد.

تأثیر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایرانی بر روی آینده مد و پوشاک را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

بنده به‌واسطه مدتی که در خارج از ایران زندگی کرده و در جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی شرکت کرده‌ام می‌توانستم رگه‌هایی از صنایع‌دستی و هنر اصیل هرکدام از ملت‌ها و قومیت‌ها را در هنر مد و لباسشان ببینم. اما آنچه مهم است نگاه جدید و به‌روز طراح به همان ریشه‌های اصیلشان بوده که به نظرم طراحان مد در ایران آن را نادیده می‌گیرند. در صنعت، نادیده گرفتن اصالت بدون نگاه به مقوله مدرنیته و عکس آن منجر به شکست است. برند و شرکت تیپاکس را در نظر بگیرید. بااینکه یکی از شرکت‌های مدرن در حوزه صنعت پست است ولی همواره از قدمت ۶۰ ساله خود بهره می‌برد. یا مثلاً بنده خودم در همایش‌ها و نشست‌هایی که به‌عنوان فردی جوان و فعال در حوزه صنعت پست شرکت می‌کنم امکان ندارد به اصالت و قدمت این صنعت را در سرزمین ایران اشاره نکنم. به یاد دارم دریکی از سخنرانی‌هایم برای رویدادی در ژنو داشتم، به تاریخ چاپارخانه‌ها و پیک‌هایشان اشاره کردم و اشتیاق عجیبی در بازخورد این مطالب گرفتم. حال‌آنکه مخاطب این صحبت‌ها مدیران شرکت‌های مدرنی مانند آمازون و دی اچ ال و فدکس بودند. اگر بخواهیم در صنعت تولید برند برای مد و لباس و حتی در هنر طراحی و دیزاین آن حرفی برای گفتن داشته باشیم باید مدرن باشیم و این یعنی به نیازهای روز مصرف‌کننده و بازارچه داخلی و چه خارجی به‌روز پاسخ دهیم. اما اگر اصالت و هویت ایرانی‌مان را فراموش کنیم حرفی برای گفتن نداریم و این اصالت و هویت در همین صنایع و هنرهای دستی و سنتی نهفته‌اند.

به نظر شما، ضعف صنعت مد و پوشاک در حوزه برندسازی چیست؟

همان‌طور که قبلاً عرض کردم بنده کارشناس و خبره این صنعت نیستم و خود را در این زمینه تخصصی صاحب‌نظر نمی‌دانم، اما هر صنعتی که نتواند ارتباط درستی بین خود و مصرف‌کننده و مشتری‌اش ایجاد کند نمی‌تواند برند موفق و پایداری هم داشته باشد. این ارتباط دو بعد دارد. بخشی رسانه‌ای است و با تبلیغات و اطلاع‌رسانی است و بخشی دیگر فیزیکی است.  بنده در مورد بخش دوم می‌توانم با قاطعیت بیشتری حرف بزنم. برندسازی مد و پوشاک در ایران و برای تولید داخلی اگر ضعیف است به خاطر اینکه به‌صورت محلی و لوکال فعالیت کرده و نتوانسته مرزهای ارتباط خود را گسترش دهد. نتوانسته به دست مخاطبش برسد و درنتیجه کوچک و کوچک‌تر شده است. برای بزرگ شدن علاوه بر رشد کیفی باید مرزهای ارتباط هم گسترش یابد. صاحبان و فعالان برند باید با فعالان حوزه لجستیک در ارتباط بوده و راهکارهایی را برای این مشکل طرح و پیاده کنند.

حمایت کارآفرینانی مثل شما از هنر و صنعت طراحی مد و لباس داخلی تا چه میزان در آینده مد و پوشاک مؤثر خواهد بود؟

بنده به‌واسطه گستردگی صنعت پست و لجستیک با کسب‌وکارهای متفاوتی در تعامل هستم. و درخواست‌های متعددی هرروزه برای حمایت و اسپانسرینگ به بنده و سازمان‌هایی که به بنده مربوط هستند رجوع می‌کنند. اما به نظرم برای صنعت مد و پوشاک یا هنر طراحی استایل و لباس باید کمی عمیق‌تر از این نوع نگرش وجود داشته باشد. حمایت بنده و شرکت تیپاکس از جشنواره مد و لباس فجر برای بنده با رویدادهای دیگر کمی فرق داشت. به‌واسطه کنجکاوی شخصی خودم در مورد اینکه چرا این رویداد در چابهار برگزار می‌شود، سؤال کردم و وقتی متوجه شدم این کار برای شناساندن هنر سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان است، کنجکاوتر شدم.  در مورد هنر سوزن‌دوزی کمی تحقیق کردم. وقتی در مورد پیشینه این هنر و اصالت آن را دیدم از گروه ارتباطات شخصی خودم خواستم تا بخشی از هدایای شخصی را با محوریت این هنر اصیل ایرانی طراحی و تولید کنند. تا به بهانه تشریفات دیدار با مسئولین و صاحبان کسب‌وکار بین‌المللی بتوانم سفیری برای هنر سرزمینم باشم. این نوع اتفاق‌ها باید بیشتر بیفتد و فراگیر شود. اینکه صرفاً هزینه‌های برگزاری و یا مشارکت بخشی از اجرا توسط یک‌نهاد حمایت شود به نظرم تأثیر کمتری در توسعه یک جریان خواهد داشت. بخش عمده‌ای از فرهنگ و تمدن ایران کهن توسط بازرگانانی حمل و نقل شده است که در دنیای امروز کسب‌وکار سهیم هستند.

و پرسش پایانی؛ به نظر شما استفاده از هنرهای سنتی چه تأثیری بر روی احیای فرهنگ و تمدن ایرانی دارد؟

در دنیای کنونی لباس، مد و به‌طورکلی پوشاک نماد است ازآنچه به آن باور داریم. در مرحله اول برای ساخت یک برند جهانی درزمینه پوشاک باید این جریان را از خود آغاز کنیم. تا با ایجاد فرهنگ برای توسعه تولید و مصرف صنایع‌دستی، مردم باهنرهای فاخر کشورمان آشنا شوند. اگر این اتفاق بیفتد  هرکدام از هم‌وطنان می‌توانند سفیری برای این فرهنگ و تمدن کهن و هویت تاریخی ایران باشند.

2019-03-02

به بهانه مصاحبه با مجله بانکداری آینده، بخشی از این مصاحبه را میخوانید:

آیا تیپاکس یا هلدینگ فاخر از فن آوری های نوین استفاده کرده است؟

آیا تیپاکس یا هلدینگ فاخر از فناوری های نوین  استفاده کرده است؟

اگر در مورد سیاست مجموعه هلدینگ فاخر و تیپاکس از فن آوری های نوین سئوال کنید بنظرم می توانم کمی جامع‌تر به شما پاسخ بدهم. خیلی از همکاران من می‌دانند که مهرداد فاخر به یک اصل ایمان دارد و آن تغییر است. به نظر بنده زمانی که تغییر رخ میدهد 3 دسته به وجود می‌آید:

1- کسانی که تغییر را نمی‌پذیرند،

2- کسانی که با تغییر همراه می‌شوند،

3- کسانی که تغییر را ایجاد می‌کنند.

دسته اول حذف می‌شوند، دسته دوم که تغییر را میپذیرند در مسیر می‌مانند و می‌توانند به راه خود ادامه دهند. ولی دسته سوم که عامل تغییر هستند، کسب‌‌و‌کار را رهبری می‌کنند.

در مورد تیپاکس به واسطه اولین بودنش در پست خصوصی ایران، برندی است که نشان داده ایجادکننده و عامل تغییر است. ولی باید دانست سرعت پیشرفت جامعه بسیار زیاد است و برای اینکه تیپاکس یا سایر شرکت‌های هلدینگ فاخر به عنوان «رهبر» کوریر سرویس و صنعت پست فعلی کشور باقی بماند، باید همچنان به دنبال ایجاد تغییر باشند.

 

چه برنامه هایی برای این تغییر اجرا کرده اید؟

سامانه «جت» بنظرم یکی از بهترین مثالها برای این موضوع باشد. این سامانه ماموریت اخذ و ثبت اطلاعات مرسولات به صورت تمام ‌الکترونیکی و مبتنی بر شبکه را برای ردیابی دیجیتال دارد. 

از طرف دیگر ایجاد هاب توزیع مرسولات تمام اتوماتیک شماره «۱» در خاورمیانه به نام «تی‌هاب»، برندهایی مانند «تی‌نکست» که استارت‌آپی به عنوان دستیار هوشمند برای کسب‌ وکارها و مشتریان است، و سایر شرکت‌های نوینی که می‌توانید در شرکت‌های خواهر تیپاکس به عنوان مجموعه‌ای از شرکت‌های هلدینگ فاخر ببینید، نشانه‌های این اجرای این برنامه‌ها در مسیر تغییری که عرض کردم هستند.

در این مسیر باید بسمت فناوریهای دیجیتالی متمایل بود و با بومی‌سازی این فناوریها برای ایران، منطقه و حتی در برخی موارد برای کل صنعت پست و لجستیک، بتوان لیدر کسب‌‌وکار باقی ماند.

پست پس از پوست اندازی در عرصه پیام فیزیکی و مجازی چه تغییراتی در متدهای ارسال و دریافت داده است؟ سیاست های هلدینگ فاخر در این خصوص چیست؟

چند مدت پیش متنی را از Forbes  مطالعه می‌کردم که نشان می‌داد در یک نظرسنجی از مدیران ارشد حمل و نقل، ۶۵ درصدشان این دهه را رنسانس زنجیره تامین، حمل و نقل و لجستیک می‌دادند.

در سطح اول پوست‌اندازی، تمام فرآیند چرخش داده‌های مرسولات، از تاچ پوینت‌ها گرفته تا توزیع مبادلات و رهگیری در هنگام انتقال باید الکترونیکی شود.

هلدینگ فاخر برای اینکه این زیرساخت برای فضای پست و لجستیک مرسولات ایجاد شود با هلدینگ «سرمایه‌گذاران فن‌آوری تکوستا (گروه توسن)»، شرکتی را به نام «توسعه یکپارچه تراکنش کارور» یا «تی‌تک» راه اندازی کرده است. ماموریت این شرکت کار روی زیرساخت و ارائه راهکارهای یکپارچه لازم فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه پستی است.

در سطح دوم از این پوست‌اندازی، کار روی خود داده‌های مرسولات شروع می‌شود. داده‌کاوی، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در مورد داده‌های مرسولات یکی از مهمترین افق‌های افزایش بازده در صنعت لجستیک دنیا است.

در مجموعه هلدینگ فاخر، اساتید و کارشناسان خبره ای در حوزه علم اطلاعات و داده‌ها مشغول به بومی‌سازی این فناوری‌ها و روشها هستند.

تی هاب اولین سامانه تجزیه مبادلات شرکت «افراز پایانه فاخرایرانیان» است. این شرکت یکی از شرکت های خواهر هلدینگ فاخر است که وظیفه راه‌اندازی و مدیریت هاب‌های توزیع مبادلات پستی را به عهده دارد.

اما سطح سوم پوست‌اندازی مسئله‌ای است که با عنوان انقلاب صنعتی چهارم هم از آن یاد می شود. حضور اینترنت اشیا و توسعه شبکه اینترنت در آخرین مرز پیشرفت‌های نوین دنیا است.

هلدینگ فاخر و به نوبه خود شرکت های مانند تیپاکس در مدل کسب و کار خود چه راهبردهایی را در اولویت قرار داده اند؟

آنچه در راهبردهای کلان هلدینگ فاخر مسلم است، تمرکز روی توسعه ارتباطات کسب‌و‌کارها از منظر همزمان فناوری اطلاعات و لجستیک است. این مهم جز با ایجاد فرصت های بیشتر برای سودآوری این کسب‌وکارها میسر نمی‌شود. فرصت‌هایی مانند مشتریان بالقوه‌ی پستی، کشف بازارهای تاریک، سرویس‌های نوین افزوده‌ی حاصل از هم‌افزایی این کسب‌وکارها و ...

تعامل بیشتر با فضای بین المللی نیز از راهبردهای اساسی ماست.

استراتژی دیگر ما همانطور که پیشتر گفتم این بوده است که در کنار سایر اقدامات به کسب و‌کارهای الکترونیکی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. توسعه سیستمی توزیع مرسولات پستی، توسعه سامانه مدیریت تجارت الکترونیک و سایر برنامه هایی در این خصوص مثالهایی از این برنامه ها برای راهبرد ذکر شده است.

 

درباره این شرکت در مقام معرفی بیشتر نکات تکمیلی را بفرمایید.

تیپاکس تقریبا ۶۰ سال دارد و یکی از با ارزشترین برندهای ایران است. این برند به عنوان یک سیستم پیک و جابه جایی کالای نقطه به نقطه، در صنعت لجستیک ایران جا افتاده است. سیستمی که در سطح بین المللی برندهای چند میلیارد دلاری مانند DHL , Fedex,Ups, TNT در این زمینه فعال هستند. ولی جالب است بدانید تیپاکس از همه این برندها قدیمی‌تر است!

عمر برند از مهم ترین شاخص‌های ارزشمندی برند است، با این حال تیپاکس نمی‌خواهد به قدمت خود ببالد و این موضوع را ارزش محوری خود قرار دهد. بلکه مصمم است با راهکارهای نوین، بهره‌وری خود را ارتقا بخشد و در احیای پست ایران نقش موثری داشته باشد.

 

در حوزه پست حساسیت مشتری بیشتر از دیگر صنایع هست تیپاکس به این حساسیت چقدر و با اتخاذ چه تدابیر مشخصی اهمیت می دهد؟

بنده در یک خانواده ای پستی متولد و بزرگ شده ام. شعار تیپاکس مبین حساسیت ما در مورد مشتری است که خانواده ام و خودم در مورد آن بسیار مصمم هستیم و آن شعار این است: «سرعت، دقت و امنیت».

 اگر دقت کنید هر سه این موارد بر اساس نیاز و خواسته‌های مشتری اتخاذ شده و برنامه‌های مشتری مداری روی این سه اصل استوار می‌شوند. اما مهمترین تدبیر ما این است که اساس صنعت پست بر این است که باید مشتری به ما اعتماد کند و اعتماد او خدشه دار نشود. بنابراین هر برنامه ای بر مبنای جلب اعتماد مشتری جلو می رود.

ارتباط با ما

با ما همراه شوید

دفتر مرکزی: تهران، خیابان نلسون ماندلا، خیابان تابان غربی، پلاک 12 طبقه چهارم
تلفن: +98 (21) 8867 8225 – فکس: +98 (21) 8608 2871
ایمیل: info@fakher.ir
بستر موفقیت ایده های نوین
برای ادامه اسکرول کنید.
معرفی هلدینگ فاخر
سرمایه گذاری بر روی طرح های درخشان

هلدینگ فاخر به منظور ایجاد اکوسیستم فاخر در حوزه های پست ، لجستیک، تجارت الکترونیک ، تولید و بازرگانی شکل گرفته است. هدف اصلی ما ایجاد کسب و کار در حوزه های ذکر شده و ارائه خدمات و محصولات مرتبط با آن است. هلدینگ فاخر علاوه بر ایجاد اشتغال به دنبال ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش سطح رفاه زندگی است. اصلی ترین استراتژی ما در این مسیر جذب صاحبان ایده، سرمایه گذاران و بهره مندی از مشاوران و نیروهای متخصص و کارآمد است. تلاش می کنیم تا بتوانیم با تکیه بر ماموریت خود گامی مهم در افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه اقتصادی کشور برداریم.

درباره ما
سرمایه گذاری و مشارکت در ایجاد و توسعه کسب و کارها

هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستم فاخر ، سازماندهی و مدیریت استراتژیک شرکت های تابعه و وابسته تشکیل شده است . این مجموعه به دنبال ایجاد کسب و کارهای جدید و توسعه زیرساخت های مناسب برای شکل دهی به شبکه فراگیر مبادله ارزش میان مردم، دولت و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات است.

هلدینگ
سرمایه گذاری
هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستم فاخر تشکیل شده است.
ما به ایده های جدید بها داده و فرصت های نوین بالندگی برای کسب و کارهای اکوسیستم فاخر خلق می کنیم.
با ما آشنا شوید

هلدینگ فاخر فرهنگ سازمانی را الگویی قابل انتقال و اشتراک پذیر می داند. معماری ویژه نیروی انسانی، متناسب با اهداف کلان هلدینگ جهت گیری تحقق مفاهیم سازمانی نوین را پی می گیرد.

استراتژی منابع انسانی
• جذب منابع انسانی حرفه ای
• دلپذیری و اشتیاق به کار
• آموزش مستمر و توسعه حرفه ای کارکنان
• مدیریت دانش
• تمرکز بر سلامت کارکنان
• پاداش
• روابط کارمندان
فرهنگ ما
فرهنگ سازمانی هلدینگ فاخر مبتنی بر ارزش های مشترکی چون خلاقیت ،کارآفرینی ،مربی گری و مسئولیت اجتماعی است که بر رفتار واندیشه اعضای سازمان اثر می گذارد.
+1
طرح های در حال اجرا
+1
تعداد طرح های کسب و کار جذب شده
+1k
اشتغال زایی مستقیم
+1k
اشتغال زایی غیر مستقیم
1
شرکتهای نوپا
11% تولید و بازرگانی 36% تجارت الکترونیک 53% لجستیک
هلدینگ فاخر در یک نگاه

مروری برآمار سالیانه

2019-03-02

چرا تیپاکس اسپانسر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر شد؟

علاوه بر علاقه شخصی من به مد ، معتقدم که اگر از این حوزه حمایت کنیم، صنعت پستی ولجستیک نیز تقویت خواهد شد.

به بهانه حمایت شرکت تیپاکس از بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر گفت‌وگوی هنرآنلاین با مهرداد فاخر را در ادامه می‌خوانید:

آقای فاخر، هدف شما از همراهی با رویدادهای حوزه مد و لباس در کشور چیست؟ لطفاً درباره چندوچون همراهی خود با بخش بین‌المللی هشتمین جشنواره مد و لباس فجر نیز توضیح دهید؟

بنده به حوزه استایل و لباس علاقه‌مندم ولی خود را در این زمینه‌ی تخصصی صاحب‌نظر نمی‌دانم. اما آنچه در مورد آن باور دارم این است که در ایران استعدادهای بسیار نابی در این حوزه وجود دارد. شرکت تیپاکس حامی رویدادی بود که اخیراً با عنوان جشنواره اینترنتی مد و لباس "سی‌پال" با هدف شناسایی افراد خلاق و توانمند در حوزه‌های طراحی لباس، عکاسی و ژورنالیسم مد برگزار شد. من از دور این رویداد را رصد می‌کردم و فرصت‌های بسیار خوبی را برای این صنعت و البته هنر در داخل کشور می‌دیدم. ما با حمایت از این فیلد در داخل ایران است که می‌توانیم کم‌کم به بازارهای خارج از ایران نیز فکر کنیم، اما آنچه معمولاً توسط دست‌اندرکاران این صنعت و هنر طراحی مد و لباس و متأسفانه توسط برخی مسئولین هم دیده نمی‌شود، ارتباط این فعالان با همدیگر و با کسب‌وکارهای مرتبط و مهم‌تر از همه بازارهای این صنعت است. اینجاست که اهمیت لجستیک و زنجیره تأمین در عرصه مد و لباس نیز خود را نشان می‌دهد. بی‌تعارف بخواهم بگویم علاوه بر علاقه شخصی‌ام به حوزه هنر مد و لباس اگر این حوزه تقویت شود صنعت پست و لجستیک نیز تقویت می‌شود و درنتیجه شرکت‌ها و برندهایی که ما در هلدینگ فاخر، مانند تیپاکس، تی نکست، تی‌پی‌ایکس، تی‌هاب و ... داریم یا شرکت‌های دولتی و خصوصی دیگر صنعت پست در این موضوع ذینفع می‌شوند. این موضوع باعث رونق صنعت پست کشور می‌شود و این مأموریت و رسالت اصلی حرفه‌ای بنده است. هلدینگ فاخر هم‌اکنون دارای امتیاز اولین اپراتور خصوصی پست است که یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های این اپراتور ایجاد بستر مناسب برای تعامل و استفاده بهینه از زیرساخت زنجیره تأمین در کشور و منطقه است. مسلماً برای استقرار درست این اپراتور در پازل اقتصادی، باید با صنایع و کسب‌وکارها همراه و در تعامل بود. حوزه طراحی مد و لباس و صنعت پوشاک یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پازل است.

تاکنون چه همکاری‌هایی به شکل مستقیم و غیرمستقیم با جریانات مد و لباس در داخل و خارج از کشور داشته‌اید؟

همان‌طور که عرض کردم حمایت از برگزاری جشنواره‌هایی مانند سی پال برای رونق در داخل کشور جزو دستور کار بخش روابط عمومی و سازمان برندینگ شرکت‌هایی مانند تیپاکس در هلدینگ فاخر است. قبل از شرایط اقتصادی فعلی نمایندگی برندهایی را هم به واسط شرکت مهان پوش فاخر ایرانیان در ایران وجود داشت. این شرکت باهدف ارائه بستری مناسب برای برندهای فاخر حوزه پوشاک در هلدینگ فاخر تأسیس شد. در حال حاضر به خاطر کمک به شرایط اقتصادی کمی تغییر راهبرد داده است. اما سیاست اصلی ما در این زمینه ایجاد ارتباط و بستر ارتباط با جریان مد و لباس است. چراکه اگر این ارتباط به‌خوبی شکل بگیرد علاوه بر حفظ و ارتقای میراث ارزشمند کشورمان می‌تواند به رونق اقتصادی نیز کمک شایانی بکند.

شما از چه زمانی با سوزن‌دوزی بلوچ آشنا هستید و آینده این هنر فاخر و ارزشمند ایرانی را در ابعاد داخلی و بین‌الملل چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قبل از اطلاع از این جشنواره و تمرکز بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر بر سوزن‌دوزی بلوچ اطلاعات محدودی از این هنر اصیل ایرانی داشتم، اما در این مدت به خاطر دنبال کردن روند جشنواره و استقبال رسانه‌ها و شرکت‌کنندگان نام‌آشنا از آن، در مورد این هنر مطالعه بیشتری کردم و برایم جالب بود که متوجه شدم اصالت این هنر تا حدی است که دختران بلوچ حتی قبل از آموختن خواندن و نوشتن، کار کردن با سوزن را می‌آموزند. اینکه چرا این هنر زیبا و ارزشمند رونق کمی حتی در داخل ایران دارد، برایم ناراحت‌کننده بود. این هنر فاخر که ریشه در خیال و رؤیاهای دختران و زنان سرزمینم دارد. این هنر، همان‌طور که به‌درستی هم فرمودید هنری «فاخر» است و برگرفته از تاریخ و فرهنگ بلوچ و ایران است و باید احیا شود. درصورتی‌که بخش دولتی و مهم‌تر از آن بخش خصوصی روی آن تمرکز کنند، می‌تواند به‌عنوان یکی از نمایندگان شاخص برای طراحی و تولید در صنعت مد و لباس ایران باشد.

تأثیر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایرانی بر روی آینده مد و پوشاک را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

بنده به‌واسطه مدتی که در خارج از ایران زندگی کرده و در جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی شرکت کرده‌ام می‌توانستم رگه‌هایی از صنایع‌دستی و هنر اصیل هرکدام از ملت‌ها و قومیت‌ها را در هنر مد و لباسشان ببینم. اما آنچه مهم است نگاه جدید و به‌روز طراح به همان ریشه‌های اصیلشان بوده که به نظرم طراحان مد در ایران آن را نادیده می‌گیرند. در صنعت، نادیده گرفتن اصالت بدون نگاه به مقوله مدرنیته و عکس آن منجر به شکست است. برند و شرکت تیپاکس را در نظر بگیرید. بااینکه یکی از شرکت‌های مدرن در حوزه صنعت پست است ولی همواره از قدمت ۶۰ ساله خود بهره می‌برد. یا مثلاً بنده خودم در همایش‌ها و نشست‌هایی که به‌عنوان فردی جوان و فعال در حوزه صنعت پست شرکت می‌کنم امکان ندارد به اصالت و قدمت این صنعت را در سرزمین ایران اشاره نکنم. به یاد دارم دریکی از سخنرانی‌هایم برای رویدادی در ژنو داشتم، به تاریخ چاپارخانه‌ها و پیک‌هایشان اشاره کردم و اشتیاق عجیبی در بازخورد این مطالب گرفتم. حال‌آنکه مخاطب این صحبت‌ها مدیران شرکت‌های مدرنی مانند آمازون و دی اچ ال و فدکس بودند. اگر بخواهیم در صنعت تولید برند برای مد و لباس و حتی در هنر طراحی و دیزاین آن حرفی برای گفتن داشته باشیم باید مدرن باشیم و این یعنی به نیازهای روز مصرف‌کننده و بازارچه داخلی و چه خارجی به‌روز پاسخ دهیم. اما اگر اصالت و هویت ایرانی‌مان را فراموش کنیم حرفی برای گفتن نداریم و این اصالت و هویت در همین صنایع و هنرهای دستی و سنتی نهفته‌اند.

به نظر شما، ضعف صنعت مد و پوشاک در حوزه برندسازی چیست؟

همان‌طور که قبلاً عرض کردم بنده کارشناس و خبره این صنعت نیستم و خود را در این زمینه تخصصی صاحب‌نظر نمی‌دانم، اما هر صنعتی که نتواند ارتباط درستی بین خود و مصرف‌کننده و مشتری‌اش ایجاد کند نمی‌تواند برند موفق و پایداری هم داشته باشد. این ارتباط دو بعد دارد. بخشی رسانه‌ای است و با تبلیغات و اطلاع‌رسانی است و بخشی دیگر فیزیکی است.  بنده در مورد بخش دوم می‌توانم با قاطعیت بیشتری حرف بزنم. برندسازی مد و پوشاک در ایران و برای تولید داخلی اگر ضعیف است به خاطر اینکه به‌صورت محلی و لوکال فعالیت کرده و نتوانسته مرزهای ارتباط خود را گسترش دهد. نتوانسته به دست مخاطبش برسد و درنتیجه کوچک و کوچک‌تر شده است. برای بزرگ شدن علاوه بر رشد کیفی باید مرزهای ارتباط هم گسترش یابد. صاحبان و فعالان برند باید با فعالان حوزه لجستیک در ارتباط بوده و راهکارهایی را برای این مشکل طرح و پیاده کنند.

حمایت کارآفرینانی مثل شما از هنر و صنعت طراحی مد و لباس داخلی تا چه میزان در آینده مد و پوشاک مؤثر خواهد بود؟

بنده به‌واسطه گستردگی صنعت پست و لجستیک با کسب‌وکارهای متفاوتی در تعامل هستم. و درخواست‌های متعددی هرروزه برای حمایت و اسپانسرینگ به بنده و سازمان‌هایی که به بنده مربوط هستند رجوع می‌کنند. اما به نظرم برای صنعت مد و پوشاک یا هنر طراحی استایل و لباس باید کمی عمیق‌تر از این نوع نگرش وجود داشته باشد. حمایت بنده و شرکت تیپاکس از جشنواره مد و لباس فجر برای بنده با رویدادهای دیگر کمی فرق داشت. به‌واسطه کنجکاوی شخصی خودم در مورد اینکه چرا این رویداد در چابهار برگزار می‌شود، سؤال کردم و وقتی متوجه شدم این کار برای شناساندن هنر سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان است، کنجکاوتر شدم.  در مورد هنر سوزن‌دوزی کمی تحقیق کردم. وقتی در مورد پیشینه این هنر و اصالت آن را دیدم از گروه ارتباطات شخصی خودم خواستم تا بخشی از هدایای شخصی را با محوریت این هنر اصیل ایرانی طراحی و تولید کنند. تا به بهانه تشریفات دیدار با مسئولین و صاحبان کسب‌وکار بین‌المللی بتوانم سفیری برای هنر سرزمینم باشم. این نوع اتفاق‌ها باید بیشتر بیفتد و فراگیر شود. اینکه صرفاً هزینه‌های برگزاری و یا مشارکت بخشی از اجرا توسط یک‌نهاد حمایت شود به نظرم تأثیر کمتری در توسعه یک جریان خواهد داشت. بخش عمده‌ای از فرهنگ و تمدن ایران کهن توسط بازرگانانی حمل و نقل شده است که در دنیای امروز کسب‌وکار سهیم هستند.

و پرسش پایانی؛ به نظر شما استفاده از هنرهای سنتی چه تأثیری بر روی احیای فرهنگ و تمدن ایرانی دارد؟

در دنیای کنونی لباس، مد و به‌طورکلی پوشاک نماد است ازآنچه به آن باور داریم. در مرحله اول برای ساخت یک برند جهانی درزمینه پوشاک باید این جریان را از خود آغاز کنیم. تا با ایجاد فرهنگ برای توسعه تولید و مصرف صنایع‌دستی، مردم باهنرهای فاخر کشورمان آشنا شوند. اگر این اتفاق بیفتد  هرکدام از هم‌وطنان می‌توانند سفیری برای این فرهنگ و تمدن کهن و هویت تاریخی ایران باشند.

2019-03-02

به بهانه مصاحبه با مجله بانکداری آینده، بخشی از این مصاحبه را میخوانید:

آیا تیپاکس یا هلدینگ فاخر از فن آوری های نوین استفاده کرده است؟

آیا تیپاکس یا هلدینگ فاخر از فناوری های نوین  استفاده کرده است؟

اگر در مورد سیاست مجموعه هلدینگ فاخر و تیپاکس از فن آوری های نوین سئوال کنید بنظرم می توانم کمی جامع‌تر به شما پاسخ بدهم. خیلی از همکاران من می‌دانند که مهرداد فاخر به یک اصل ایمان دارد و آن تغییر است. به نظر بنده زمانی که تغییر رخ میدهد 3 دسته به وجود می‌آید:

1- کسانی که تغییر را نمی‌پذیرند،

2- کسانی که با تغییر همراه می‌شوند،

3- کسانی که تغییر را ایجاد می‌کنند.

دسته اول حذف می‌شوند، دسته دوم که تغییر را میپذیرند در مسیر می‌مانند و می‌توانند به راه خود ادامه دهند. ولی دسته سوم که عامل تغییر هستند، کسب‌‌و‌کار را رهبری می‌کنند.

در مورد تیپاکس به واسطه اولین بودنش در پست خصوصی ایران، برندی است که نشان داده ایجادکننده و عامل تغییر است. ولی باید دانست سرعت پیشرفت جامعه بسیار زیاد است و برای اینکه تیپاکس یا سایر شرکت‌های هلدینگ فاخر به عنوان «رهبر» کوریر سرویس و صنعت پست فعلی کشور باقی بماند، باید همچنان به دنبال ایجاد تغییر باشند.

 

چه برنامه هایی برای این تغییر اجرا کرده اید؟

سامانه «جت» بنظرم یکی از بهترین مثالها برای این موضوع باشد. این سامانه ماموریت اخذ و ثبت اطلاعات مرسولات به صورت تمام ‌الکترونیکی و مبتنی بر شبکه را برای ردیابی دیجیتال دارد. 

از طرف دیگر ایجاد هاب توزیع مرسولات تمام اتوماتیک شماره «۱» در خاورمیانه به نام «تی‌هاب»، برندهایی مانند «تی‌نکست» که استارت‌آپی به عنوان دستیار هوشمند برای کسب‌ وکارها و مشتریان است، و سایر شرکت‌های نوینی که می‌توانید در شرکت‌های خواهر تیپاکس به عنوان مجموعه‌ای از شرکت‌های هلدینگ فاخر ببینید، نشانه‌های این اجرای این برنامه‌ها در مسیر تغییری که عرض کردم هستند.

در این مسیر باید بسمت فناوریهای دیجیتالی متمایل بود و با بومی‌سازی این فناوریها برای ایران، منطقه و حتی در برخی موارد برای کل صنعت پست و لجستیک، بتوان لیدر کسب‌‌وکار باقی ماند.

پست پس از پوست اندازی در عرصه پیام فیزیکی و مجازی چه تغییراتی در متدهای ارسال و دریافت داده است؟ سیاست های هلدینگ فاخر در این خصوص چیست؟

چند مدت پیش متنی را از Forbes  مطالعه می‌کردم که نشان می‌داد در یک نظرسنجی از مدیران ارشد حمل و نقل، ۶۵ درصدشان این دهه را رنسانس زنجیره تامین، حمل و نقل و لجستیک می‌دادند.

در سطح اول پوست‌اندازی، تمام فرآیند چرخش داده‌های مرسولات، از تاچ پوینت‌ها گرفته تا توزیع مبادلات و رهگیری در هنگام انتقال باید الکترونیکی شود.

هلدینگ فاخر برای اینکه این زیرساخت برای فضای پست و لجستیک مرسولات ایجاد شود با هلدینگ «سرمایه‌گذاران فن‌آوری تکوستا (گروه توسن)»، شرکتی را به نام «توسعه یکپارچه تراکنش کارور» یا «تی‌تک» راه اندازی کرده است. ماموریت این شرکت کار روی زیرساخت و ارائه راهکارهای یکپارچه لازم فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه پستی است.

در سطح دوم از این پوست‌اندازی، کار روی خود داده‌های مرسولات شروع می‌شود. داده‌کاوی، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در مورد داده‌های مرسولات یکی از مهمترین افق‌های افزایش بازده در صنعت لجستیک دنیا است.

در مجموعه هلدینگ فاخر، اساتید و کارشناسان خبره ای در حوزه علم اطلاعات و داده‌ها مشغول به بومی‌سازی این فناوری‌ها و روشها هستند.

تی هاب اولین سامانه تجزیه مبادلات شرکت «افراز پایانه فاخرایرانیان» است. این شرکت یکی از شرکت های خواهر هلدینگ فاخر است که وظیفه راه‌اندازی و مدیریت هاب‌های توزیع مبادلات پستی را به عهده دارد.

اما سطح سوم پوست‌اندازی مسئله‌ای است که با عنوان انقلاب صنعتی چهارم هم از آن یاد می شود. حضور اینترنت اشیا و توسعه شبکه اینترنت در آخرین مرز پیشرفت‌های نوین دنیا است.

هلدینگ فاخر و به نوبه خود شرکت های مانند تیپاکس در مدل کسب و کار خود چه راهبردهایی را در اولویت قرار داده اند؟

آنچه در راهبردهای کلان هلدینگ فاخر مسلم است، تمرکز روی توسعه ارتباطات کسب‌و‌کارها از منظر همزمان فناوری اطلاعات و لجستیک است. این مهم جز با ایجاد فرصت های بیشتر برای سودآوری این کسب‌وکارها میسر نمی‌شود. فرصت‌هایی مانند مشتریان بالقوه‌ی پستی، کشف بازارهای تاریک، سرویس‌های نوین افزوده‌ی حاصل از هم‌افزایی این کسب‌وکارها و ...

تعامل بیشتر با فضای بین المللی نیز از راهبردهای اساسی ماست.

استراتژی دیگر ما همانطور که پیشتر گفتم این بوده است که در کنار سایر اقدامات به کسب و‌کارهای الکترونیکی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. توسعه سیستمی توزیع مرسولات پستی، توسعه سامانه مدیریت تجارت الکترونیک و سایر برنامه هایی در این خصوص مثالهایی از این برنامه ها برای راهبرد ذکر شده است.

 

درباره این شرکت در مقام معرفی بیشتر نکات تکمیلی را بفرمایید.

تیپاکس تقریبا ۶۰ سال دارد و یکی از با ارزشترین برندهای ایران است. این برند به عنوان یک سیستم پیک و جابه جایی کالای نقطه به نقطه، در صنعت لجستیک ایران جا افتاده است. سیستمی که در سطح بین المللی برندهای چند میلیارد دلاری مانند DHL , Fedex,Ups, TNT در این زمینه فعال هستند. ولی جالب است بدانید تیپاکس از همه این برندها قدیمی‌تر است!

عمر برند از مهم ترین شاخص‌های ارزشمندی برند است، با این حال تیپاکس نمی‌خواهد به قدمت خود ببالد و این موضوع را ارزش محوری خود قرار دهد. بلکه مصمم است با راهکارهای نوین، بهره‌وری خود را ارتقا بخشد و در احیای پست ایران نقش موثری داشته باشد.

 

در حوزه پست حساسیت مشتری بیشتر از دیگر صنایع هست تیپاکس به این حساسیت چقدر و با اتخاذ چه تدابیر مشخصی اهمیت می دهد؟

بنده در یک خانواده ای پستی متولد و بزرگ شده ام. شعار تیپاکس مبین حساسیت ما در مورد مشتری است که خانواده ام و خودم در مورد آن بسیار مصمم هستیم و آن شعار این است: «سرعت، دقت و امنیت».

 اگر دقت کنید هر سه این موارد بر اساس نیاز و خواسته‌های مشتری اتخاذ شده و برنامه‌های مشتری مداری روی این سه اصل استوار می‌شوند. اما مهمترین تدبیر ما این است که اساس صنعت پست بر این است که باید مشتری به ما اعتماد کند و اعتماد او خدشه دار نشود. بنابراین هر برنامه ای بر مبنای جلب اعتماد مشتری جلو می رود.

به بهانه مصاحبه با مجله بانکداری آینده، بخشی از این مصاحبه را میخوانید:

آیا تیپاکس یا هلدینگ فاخر از فناوری های نوین  استفاده کرده است؟

اگر در مورد سیاست مجموعه هلدینگ فاخر و تیپاکس از فن آوری های نوین سئوال کنید بنظرم می توانم کمی جامع‌تر به شما پاسخ بدهم. خیلی از همکاران من می‌دانند که مهرداد فاخر به یک اصل ایمان دارد و آن تغییر است. به نظر بنده زمانی که تغییر رخ میدهد 3 دسته به وجود می‌آید:

1- کسانی که تغییر را نمی‌پذیرند،

2- کسانی که با تغییر همراه می‌شوند،

3- کسانی که تغییر را ایجاد می‌کنند.

دسته اول حذف می‌شوند، دسته دوم که تغییر را میپذیرند در مسیر می‌مانند و می‌توانند به راه خود ادامه دهند. ولی دسته سوم که عامل تغییر هستند، کسب‌‌و‌کار را رهبری می‌کنند.

در مورد تیپاکس به واسطه اولین بودنش در پست خصوصی ایران، برندی است که نشان داده ایجادکننده و عامل تغییر است. ولی باید دانست سرعت پیشرفت جامعه بسیار زیاد است و برای اینکه تیپاکس یا سایر شرکت‌های هلدینگ فاخر به عنوان «رهبر» کوریر سرویس و صنعت پست فعلی کشور باقی بماند، باید همچنان به دنبال ایجاد تغییر باشند.

 

چه برنامه هایی برای این تغییر اجرا کرده اید؟

سامانه «جت» بنظرم یکی از بهترین مثالها برای این موضوع باشد. این سامانه ماموریت اخذ و ثبت اطلاعات مرسولات به صورت تمام ‌الکترونیکی و مبتنی بر شبکه را برای ردیابی دیجیتال دارد. 

از طرف دیگر ایجاد هاب توزیع مرسولات تمام اتوماتیک شماره «۱» در خاورمیانه به نام «تی‌هاب»، برندهایی مانند «تی‌نکست» که استارت‌آپی به عنوان دستیار هوشمند برای کسب‌ وکارها و مشتریان است، و سایر شرکت‌های نوینی که می‌توانید در شرکت‌های خواهر تیپاکس به عنوان مجموعه‌ای از شرکت‌های هلدینگ فاخر ببینید، نشانه‌های این اجرای این برنامه‌ها در مسیر تغییری که عرض کردم هستند.

در این مسیر باید بسمت فناوریهای دیجیتالی متمایل بود و با بومی‌سازی این فناوریها برای ایران، منطقه و حتی در برخی موارد برای کل صنعت پست و لجستیک، بتوان لیدر کسب‌‌وکار باقی ماند.

پست پس از پوست اندازی در عرصه پیام فیزیکی و مجازی چه تغییراتی در متدهای ارسال و دریافت داده است؟ سیاست های هلدینگ فاخر در این خصوص چیست؟

چند مدت پیش متنی را از Forbes  مطالعه می‌کردم که نشان می‌داد در یک نظرسنجی از مدیران ارشد حمل و نقل، ۶۵ درصدشان این دهه را رنسانس زنجیره تامین، حمل و نقل و لجستیک می‌دادند.

در سطح اول پوست‌اندازی، تمام فرآیند چرخش داده‌های مرسولات، از تاچ پوینت‌ها گرفته تا توزیع مبادلات و رهگیری در هنگام انتقال باید الکترونیکی شود.

هلدینگ فاخر برای اینکه این زیرساخت برای فضای پست و لجستیک مرسولات ایجاد شود با هلدینگ «سرمایه‌گذاران فن‌آوری تکوستا (گروه توسن)»، شرکتی را به نام «توسعه یکپارچه تراکنش کارور» یا «تی‌تک» راه اندازی کرده است. ماموریت این شرکت کار روی زیرساخت و ارائه راهکارهای یکپارچه لازم فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه پستی است.

در سطح دوم از این پوست‌اندازی، کار روی خود داده‌های مرسولات شروع می‌شود. داده‌کاوی، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در مورد داده‌های مرسولات یکی از مهمترین افق‌های افزایش بازده در صنعت لجستیک دنیا است.

در مجموعه هلدینگ فاخر، اساتید و کارشناسان خبره ای در حوزه علم اطلاعات و داده‌ها مشغول به بومی‌سازی این فناوری‌ها و روشها هستند.

تی هاب اولین سامانه تجزیه مبادلات شرکت «افراز پایانه فاخرایرانیان» است. این شرکت یکی از شرکت های خواهر هلدینگ فاخر است که وظیفه راه‌اندازی و مدیریت هاب‌های توزیع مبادلات پستی را به عهده دارد.

اما سطح سوم پوست‌اندازی مسئله‌ای است که با عنوان انقلاب صنعتی چهارم هم از آن یاد می شود. حضور اینترنت اشیا و توسعه شبکه اینترنت در آخرین مرز پیشرفت‌های نوین دنیا است.

هلدینگ فاخر و به نوبه خود شرکت های مانند تیپاکس در مدل کسب و کار خود چه راهبردهایی را در اولویت قرار داده اند؟

آنچه در راهبردهای کلان هلدینگ فاخر مسلم است، تمرکز روی توسعه ارتباطات کسب‌و‌کارها از منظر همزمان فناوری اطلاعات و لجستیک است. این مهم جز با ایجاد فرصت های بیشتر برای سودآوری این کسب‌وکارها میسر نمی‌شود. فرصت‌هایی مانند مشتریان بالقوه‌ی پستی، کشف بازارهای تاریک، سرویس‌های نوین افزوده‌ی حاصل از هم‌افزایی این کسب‌وکارها و ...

تعامل بیشتر با فضای بین المللی نیز از راهبردهای اساسی ماست.

استراتژی دیگر ما همانطور که پیشتر گفتم این بوده است که در کنار سایر اقدامات به کسب و‌کارهای الکترونیکی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. توسعه سیستمی توزیع مرسولات پستی، توسعه سامانه مدیریت تجارت الکترونیک و سایر برنامه هایی در این خصوص مثالهایی از این برنامه ها برای راهبرد ذکر شده است.

 

درباره این شرکت در مقام معرفی بیشتر نکات تکمیلی را بفرمایید.

تیپاکس تقریبا ۶۰ سال دارد و یکی از با ارزشترین برندهای ایران است. این برند به عنوان یک سیستم پیک و جابه جایی کالای نقطه به نقطه، در صنعت لجستیک ایران جا افتاده است. سیستمی که در سطح بین المللی برندهای چند میلیارد دلاری مانند DHL , Fedex,Ups, TNT در این زمینه فعال هستند. ولی جالب است بدانید تیپاکس از همه این برندها قدیمی‌تر است!

عمر برند از مهم ترین شاخص‌های ارزشمندی برند است، با این حال تیپاکس نمی‌خواهد به قدمت خود ببالد و این موضوع را ارزش محوری خود قرار دهد. بلکه مصمم است با راهکارهای نوین، بهره‌وری خود را ارتقا بخشد و در احیای پست ایران نقش موثری داشته باشد.

 

در حوزه پست حساسیت مشتری بیشتر از دیگر صنایع هست تیپاکس به این حساسیت چقدر و با اتخاذ چه تدابیر مشخصی اهمیت می دهد؟

بنده در یک خانواده ای پستی متولد و بزرگ شده ام. شعار تیپاکس مبین حساسیت ما در مورد مشتری است که خانواده ام و خودم در مورد آن بسیار مصمم هستیم و آن شعار این است: «سرعت، دقت و امنیت».

 اگر دقت کنید هر سه این موارد بر اساس نیاز و خواسته‌های مشتری اتخاذ شده و برنامه‌های مشتری مداری روی این سه اصل استوار می‌شوند. اما مهمترین تدبیر ما این است که اساس صنعت پست بر این است که باید مشتری به ما اعتماد کند و اعتماد او خدشه دار نشود. بنابراین هر برنامه ای بر مبنای جلب اعتماد مشتری جلو می رود.

بازگشت
ارتباط با ما

با ما همراه شوید

دفتر مرکزی: تهران، خیابان نلسون ماندلا، خیابان تابان غربی، پلاک 12 طبقه چهارم
تلفن: +98 (21) 8867 8225 – فکس: +98 (21) 8608 2871
ایمیل: info@fakher.ir
2019 © هلدینگ فاخر. تمامی حقوق محفوظ است.
01
فعالیت ما

02
درباره هلدینگ فاخر

03
با ما آشنا شوید

04
آمار و ارقام

05
مجله

06
ارتباط با ما

EN FA
در حال بارگذاری