fa
بستر موفقیت ایده های نوین
معرفی هلدینگ فاخر
سرمایه گذاری بر روی طرح های درخشان

هلدینگ فاخر به منظور ایجاد اکوسیستم فاخر در حوزه های پست ، لجستیک، تجارت الکترونیک ، تولید و بازرگانی شکل گرفته است. هدف اصلی ما ایجاد کسب و کار در حوزه های ذکر شده و ارائه خدمات و محصولات مرتبط با آن است. هلدینگ فاخر علاوه بر ایجاد اشتغال به دنبال ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش سطح رفاه زندگی است. اصلی ترین استراتژی ما در این مسیر جذب صاحبان ایده، سرمایه گذاران و بهره مندی از مشاوران و نیروهای متخصص و کارآمد است. تلاش می کنیم تا بتوانیم با تکیه بر ماموریت خود گامی مهم در افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه اقتصادی کشور برداریم.

درباره ما
سرمایه گذاری و مشارکت در ایجاد و توسعه کسب و کارها

هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستم فاخر ، سازماندهی و مدیریت استراتژیک شرکت های تابعه و وابسته تشکیل شده است . این مجموعه به دنبال ایجاد کسب و کارهای جدید و توسعه زیرساخت های مناسب برای شکل دهی به شبکه فراگیر مبادله ارزش میان مردم، دولت و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات است.

هلدینگ
سرمایه گذاری
هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستم فاخر تشکیل شده است.
ما به ایده های جدید بها داده و فرصت های نوین بالندگی برای کسب و کارهای اکوسیستم فاخر خلق می کنیم.
با ما آشنا شوید

هلدینگ فاخر فرهنگ سازمانی را الگویی قابل انتقال و اشتراک پذیر می داند. معماری ویژه نیروی انسانی، متناسب با اهداف کلان هلدینگ جهت گیری تحقق مفاهیم سازمانی نوین را پی می گیرد.

استراتژی منابع انسانی
• جذب منابع انسانی حرفه ای
• دلپذیری و اشتیاق به کار
• آموزش مستمر و توسعه حرفه ای کارکنان
• مدیریت دانش
• تمرکز بر سلامت کارکنان
• پاداش
• روابط کارمندان
فرهنگ ما
فرهنگ سازمانی هلدینگ فاخر مبتنی بر ارزش های مشترکی چون خلاقیت ،کارآفرینی ،مربی گری و مسئولیت اجتماعی است که بر رفتار واندیشه اعضای سازمان اثر می گذارد.
+ 1
طرح های در حال اجرا
+ 1
تعداد طرح های کسب و کار جذب شده
+ 1k
اشتغال زایی مستقیم
+ 1k
اشتغال زایی غیر مستقیم
1
شرکتهای نوپا
هلدینگ فاخر در یک نگاه

مروری برآمار سالیانه

11% تولید و بازرگانی 36% تجارت الکترونیک 53% لجستیک
2019-05-28

علی بابا رمز ورود را دارد؛ به دنیای سوپر مارکت های آینده خوش آمدید

Roni Hiranand,Oct 8, 2018 -Medium

 

فروشگاه هایی با نام «هِما» در چین، آینده سوپرمارکتها هستند. راهروهای دیجیتال، ردیابهای محصول از محل تولید تا فروشگاه، روباتهای خدماتی و صندوق های کاملا غیر نقدی در این فروشگاه ها، برنامه ی جدید «علی بابا» برای راه اندازی دوباره خرده فروشی های مدرن و آفلاین هستند.

داستان «علی بابا و چهل دزد»، افسانه ای است که همه با آن آشنا هستیم، اما نام «علی بابا» دوباره توسط «جک ما» برای ارائه سرویس آنلاین معاملات بین شرکتها در جهان پیچید. این غول چینی تجارت الکترونیک، زمینه ارتباط میان خریداران و فروشندگان در حوزه‌هایی نظیر فروشگاه اینترنتی و سیستم های خرده فروشی را از طریق اینترنت فراهم کرد.

اما داستان علی بابا به اینجا ختم نمیشود. از زمانی که «جک ما» در سال ۲۰۱۶ واژه ی "خرده فروشی مدرن" را استفاده کرد، این اصطلاح در تمامی سخنرانی ها و مکاتبات این شرکت استفاده می شود. علی بابا که حالا اعتبار خوبی در تجارت آنلاین به دست آورده ، خرده فروشی مدرن را به عنوان ستون اصلی استراتژی های پنجگانه خود قرار داده است که از لحاظ استراتژیک اهمیت بسیاری دارد و خدمات این شرکت را در چین و در سطح جهانی گسترش می دهد.

با این وجود که علی بابا نخستین بار در سال ۲۰۱۶ سوپر مارکت اینترنتی خود را راه اندازی کرده است هنوز بسیاری از افراد از قابلیتها و ویژگی های این فروشگاه ها آگاه نیستند. فروشگاه های «هِما» خرده فروشی های مدرنی هستند که به دنیای خرده فروشی علی بابا اضافه شده اند.

HEMA

خرده فروشی مدرن چیست؟

در این مدل از خرده فروشی، تجارت الکترونیک با فروشگاه های حقیقی در هم می آمیزند و خدمات آنلاین و آفلاین در آنها در یک زنجیره ارزشی واحد با هم ترکیب می شوند.

اگرچه این نوع تجارت با واژه “O2O” یا تجارت آفلاین به آنلاین شباهت هایی دارد، خرده فروشی مدرن، با به کار گیری بهترین های دنیای آنلاین و آفلاین از جمله لجستیک، داده ها، پرداخت الکترونیک و سخت افزارهای هوشمند پارادایم جدیدی را در تعامل با مشتریان ایجاد کرده است.

اما چرا علی بابا برای ایجاد چنین سوپر مارکت هایی به جنب و جوش افتاده است؟

 با اینکه چین کشوری با بیشترین ضریب نفوذ فروش آنلاین در جهان است و علی بابا بزرگترین بستر آنلاین فروشگاهی با بیش از نیم میلیارد مشتری در این کشور است، همچنان فروشگاه های واقعی ۸۰٪ تجارت چین را در بر میگیرند.

پس ایجاد جایگاهی قوی در جهان خرده فروشی برای علی بابا و افزایش سهم آن از بازار و افزایش فروش خدمات مختلف برای این شرکت اهمیتی حیاتی دارد.

دانیل ژانگ، مدیرعامل شرکت علی بابا در این خصوص می گوید:

"ما معتقدیم که آینده خرده فروشی مدرن در یکپارچه سازی خدمات آنلاین و آفلاین است و فروشگاه های هِما نمونه ای از این تحول در حال وقوع هستند. "

از اکتبر سال ۲۰۱۸، علی بابا ۸۷ فروشگاه هِما را در چین راه اندازی کرده است و قصد دارد در ۳ تا ۵ سال آینده ۲۰۰۰ فروشگاه را در سراسر چین افتتاح کند. جالب است بدانید این ۸۷ فروشگاه پروژه های کوچک آزمایشی نیستند و هم اکنون در حال استفاده و مورد مصرف عموم مردم هستند. در زمانی که غولهای فناوری جهان در حال رقابت برای اختراع دوباره مدلی برای خرده فروشی آفلاین هستند، وجود و فعالیت فروشگاه های هِما، مزیت قابل توجهی برای علی بابا محسوب می شود.

این فروشگاه های از سه بخش اصلی تشکیل شده اند:

  • سوپر مارکت
  • رستوران
  • مرکز خدمات تکمیلی به کسب و کارهای تجارت الکترونیک

آن چیزی که باعث فعالیت همزمان این بخش ها می شود، اپلیکیشن اختصاصی برای فروشگاه است. این اپ به صورت مجازی همه اطلاعات مورد نیاز مشتریان را فراهم می کند. تمامی تجربه خرید از پرداخت ها، پیدا کردن محصولات، تحقیق درون فروشگاهی و ... همگی از طریق تلفن همراه قابل انجام هستند. جالب اینجاست که اگر قبلا به نوعی مشتری علی بابا بوده اید، این اپلیکیشن با شناختی که از شما دارد به ارائه پیشنهاداتی برای خرید می پردازد.

 

 بارکدهای دیجیتال

تمامی محصولات در فروشگاه به برچسب قیمت بارکدهای مرتبط با آنها و QR کد یا کد پاسخ سریع مجهز هستند. این برچسبهای قیمت در حقیقت تگهایی با جوهر الکترونیک هستند که قابلیت تغییر قیمت را به صورت پویا ومرتبط با تغییر در قیمت عرضه و تقاضا دارند. این ویژگی برای محصولات جدید فصلی مثل انواع محصولات دریایی و کالاهای محبوبی که در برنامه اپلیکیشن هِما هستند بسیار قابل استفاده است.

بیشتر مسیرهای خرید هم به صفحات نمایشی لمسی بزرگی مجهز شده اند که دیدی کلی از محصولات آن محل را به مشتری ارائه داده، و حتی پیشنهاداتی در مقایسه محصولات مشابه و محبوب برای گروههای سنی مختلف دارند.

برای اطلاعات بیشتر کافی است اسکن کنید

تا به حال چقدر وقتتان برای پیدا کردن محصولی یا اطلاعات بیشتر راجع به آن محصول در فروشگاههای بزرگ تلف شده است؟

در دنیای سوپرمارکتهای مدرن دیگر نیازی به کارمندان فروشگاه برای اطلاعات بیشتر ندارید. مشتری با اسکن کردن کد محصول با اپ مخصوص، به صفحه ای که حاوی تمامی اطلاعات ثبت شده برای آن محصول است هدایت می شود. در مورد محصولات غذایی اطلاعات بسیار بیشتری به مشتری داده می شود. اطلاعاتی مانند مواد تشکیل دهنده، طعم محصول، توصیه های شخصی، روشهای استفاده و طبخ و نظرات خریداران دیگر.

گزینه تحویل در خانه نیز ارائه می شود و مشتریان می توانند از تخفیفات مختلف که در همان زمان بررسی اطلاعات ارائه می شود استفاده کنند. چه چیزی از این بهتر؟

 به سلامتی خود اهمیت می دهید؟ ردیابی مواد غذایی راهکار جدید سوپرمارکتهای علی بابا است

چینی ها به تازگی مواد غذایی اهمیت بسیاری می دهند و در کشوری که امنیت غذایی و شفافیت در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، ردیابی مواد غذایی ویژگی ای است که با دقت بالایی در هِما وجود دارد. تمامی مواد غذایی تازه دارای برچسبی هستند که نشانگر تمامی مسیر مزرعه تا فروشگاه است و مشتریان برای این محصولات می توانند اطلاعات زیر را به دست آورند:

نام تولیدکننده و اطلاعات شرکت. در مورد گوشتها، اطلاعات محل زندگی دام (زمان ورود به مزرعه، زمان تولد، زمان کشتار و زمان و مکان انتقال به فروشگاه) هم نمایش داده می شود. در مورد بعضی محصولات، این اطلاعات زمانی حتی به دقت ثانیه ثبت می شوند. اطلاعات حمل و نقل مانند شماره پلاک کامیون و یا درجه حرارت داخل کامیون، نسخه های رسمی اسکن شده از گواهینامه های ایمنی مواد غذایی و مجوز های کسب و کار که با مهر و موم رسمی دولت تایید شده است و تاریخ ورود به فروشگاه، همگی ضامن سلامت محصول و باعث اعتماد مشتریان به محصولات است.

غذای خود را بپزید!

یکی دیگر از بخشهای بسیار جذاب هِما، بخش غذاهای دریایی است. این بخش در فضای باز ساخته شده به مشتریان اجازه پیدا کردن و انتخاب آبزیان مورد علاقه شان را می دهد.

امکان ویژه برای محصولات این بخش این است که مشتریان می توانند پس از خرید در یکی از رستورانهای داخل فروشگاه غذای خود را طبخ کرده و استفاده کنند.

 رستورانهای رباتی

تمام فروشگاه های هِما با رستورانهایی اتوماتیک تجهیز شده اند که مشتریان را در انتخاب غذا و میز  و ... راهنمایی می کنند. در انتها و پس از آماده شدن غذا رباتهایی غذا را از آشپزخانه برای مشتری می آورند که این کار باعث صرفه جویی زیادی در زمان آنها می شود.

خدمات تکمیلی به کسب و کارهای تجارت الکترونیک

فروشگاه های هِما هم مانند سوپرهای معمولی کارمندانی دارد. اما بیشترین کاری که آنها انجام می دهند بسته بندی و ارسال بسته هایی است که مشتریان آنلاین آنها را سفارش داده اند. ارسال بسته ها در ۳۰ دقیقه به مشتریانی که در سه کیلومتری این فروشگاه ها هستند به صورت شبانه روزی انجام می شود. ابتدا تمام خریدها توسط کارمندان بر روی نوار نقاله قرار داده می شود و بعد به سمت پشت فروشگاه هدایت شده و در آنجا بسته بندی و ارسال می شود.

خودپرداخت نهایی

وجود صندوق های خودپرداخت در فروشگاه های هِما بسیار عادی است. این فرایند بسیار سریع است و حتی به مشتریان اجازه می دهد صورت حسابشان را با اسکنی که از چهره شان انجام می شود و توسط اپلیکیشن Alipay حمایت می شود بدون نیاز به پول پرداخت کنند. پس از خروج از فروشگاه، هزینه خرید از حساب فرد کسر می‌شود.


نکته قابل توجه تعداد کم این ایستگاه های خودپرداز در کل فروشگاه است که پشت هیچکدام صفی تشکیل نشده است. در ضمن افراد خیلی کمی هستند که به کارکنان فروشگاه مراجعه می کنند. به نظر می رسد کمبود ایستگاه های خودپرداز تاکتیک ظریفی است که مشتریان را به سمت خریدهای آنلاین و اکوسیستم خدمات و لجستیک علی بابا سوق می دهد. گفته می شود که ۶۰٪ از تمامی سفارشات خرید به صورت آنلاین صورت می گیرد.

نکات پایانی

  • هِما در حال ارائه عملکرد متفاوتی از خرده فروشی نامحسوس است. اگرچه چشم انداز علی بابا در زمینه خرده فروشی مدرن فراتر از این فروشگاه هاست، هِما مثال خوبی از آزمایش بسترهای مناسب ارائه محصولات و سرویسهای آینده است.
  • کافه ی تائوی علی بابا، یک خرده فروشی جدید دیگر است که در مقیاسی کوچکتر از هِما در حال فعالیت است. این کافه ها چیزی شبیه فروشگاه های"آمازون گو"هستند که هیچ صندوقی ندارند، و ورود و خروج با استفاده از دوربینهای خاصی کنترل می شود و سنسورهایی دارند که اطلاعات مشتری و آمار اجناس خریداری‌شده را به‌دقت ثبت می کند.
  • اخیرا استارباکس که معروف ترین برند کافی شاپ جهانی است با علی بابا مشارکتی داشته که صنعت قهوه را در چین متحول کرده است. یکی از این مشارکتها ورود آشپزخانه تحویل استارباکس به هِما است که ویژگیهایی روباتها را با سفارشات و تحویل قهوه در هم می آمیزد.

اگرچه فروشگاه های هِما قطعاً تجربه ی تغییر در پارادایم خرده فروشی موجود هستند،  نباید خریداران را از خود برانند و باید بتوانند به مردم نشان دهند که چگونه همیناا تکنولوژی که به طور معمول در دنیای امروزی استفاده می کنیم می تواند به یک تجربه متفاوت و بهتر تبدیل شود.

دنیای آینده خرده فروشی در جهان در حال حاضر در چین رخ می دهد و رمز ورود به این دنیا در دستان علی بابا به عنوان پرچمدار دنیای مدرن خرده فروشی است.

 

2019-05-19

چهار دلیلی که شغل شما را سخت تر از آنچه هست میکند

Julia Tell -Oct 16, 2018, 4:54 PM - Business insider

اگر رفتن به سر کار برای شما مانند گذر از یک  مسیر سخت است, احتمالا شما زندگی و کار خود را سختتر از آنچه که هست میکنید. هنگامی که شما با حرفه ی خود در حال مبارزه هستید, همه ی جنبه های زندگی و احساسات شما تحت شعاع قرار میگیرد و از شغل خود متنفر خواهید بود. چنین وضعیتی میتواند منجر به فرسودگی شغلی, عملکرد شغلی ضعیف و در نهایت اخراج یا نیاز به ترک محیط کار شود. اما شما با تغییر مسیر میتوانید بدترین موقعیت های شغلی را  رو به بهبود ببرید.
حال چهار دلیلی که موجب سختتر شدن شرایط کاری شما میشود:

شما از انجام وظایف سخت خودداری میکنید

 

برایان تریسی, نویسنده و متخصص کتاب مدیریت زمان میگوید: ابتدا با بزرگترین, سختترین و مهمترین وظیفه کار را شروع کنید.
جمله ی  معروف مارک تواین, نویسنده "خوردن قورباغه" هم مصداق همین مفهوم است. اگر صبح قورباغه را بخورید, میتوانید مطمئن باشید که بدترین و سختترین کار آن را انجام داده اید و بنابراین کارهای دیگر دشوار به نظر نمیرسد و بقیه ی روز میتوانید به راحتی قایقرانی کنید و لذت ببرید. هر روز یک لیست از کارهای خود تهیه کنید و سختترین ها را پیدا کنید. آنها را در الویت  قرار  دهید و به تعویق نیاندازید, چرا که این کار تنها حس ناراحتی را در شما تقویت و بهره وری شما را کاهش میدهد.

 

به جای کمک گرفتن, خود را منزوی میکنید

 

شما نمیتوانید به تنهایی از عهده ی همه ی کار ها بر بیایید. اگر به همکاران خود اعتماد کنید و از آنها کمک بگیرید, بیشتر کار میکنید.
اینگا بایل, مدیر اجرایی لویدز لندن, در مصاحبه یی با نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ گفت: راز موفقیت من محاصره کردن خود با افراد موفق و توانمند است.
شما ممکن است احساس کنید که میتوانید همه ی کارها را بهتر از هرکسی دیگر انجام دهید. اما بهتر است کمال گرا بودن را کنار بگذارید و تا اشخاص دیگر خوب بودن را یاد بگیرند و اگر شکست خوردند, میتوانند از آن به عنوان تجربه استفاده کنند. اینجور نیست؟ راهی برای کار کردن با مردم اطراف خود پیدا کنید. این افراد برای شما خطرآفرین نیستند.
بر اساس مطالعه یی در دانشگاه استنفورد, کار کردن با دیگران میتواند انگیزه ی شما را افزایش دهد و کار را تبدیل به بازی کند.

همکاری نه تنها باعث لذت بردن شما از کار میشود, بلکه روابط کاری را بهبود میبخشد که این به نوبه ی خود اعتماد و خلاقیت را در محیط کار افزایش میدهد و حتی در سلامتی شما تاثیر گذار است.

 

مردد نباشید

 

گرفتن بهترین تصمیمات و پیدا کردن درست ترین راه حل در محل کار میتوانید فکر شما را آشفته کند  و باعث پایین آمدن بهره وری شما شود.
تیم هررا, سردبیر و بنیان گذار "Smart Living" در نیویورک تایمز نوشت: تلاش برای یافتن بهترین راه حل ممکن, منجر به بی نظمی, پشیمانی و پایین آمدن سطح شادی میشود. افرادی که اصرار به پیدا کردن بهترین راه حل ها را دارند, نسبت به افراد دیگری که سریع تصمیم میگیرند, از انتخاب خود ناراضی تر هستند.
سعی کنید یک تصمیم خوب بگیرید تا از نتیجه ی آن هم راضی باشید و سپس سراغ کار بعدی بروید. هرچه کمتر زمان هدر بدهید, راضی تر خواهید بود.

 

زندگی خود را وقف کار نکنید

 

وقتی از کار فاصله میگیرید, با دیدگاهی جدید و سرزنده تر به سمت او برمیگردید.
بین خود و کار خود یک مانع بگذارید و تعادل ایجاد کنید. بر اساس مطالعه یی در دانشگاه پیتسبرگ, فعالیت های خارج از کار و فرحبخش نه تنها باعث بهبود سلامت روان میشود, بلکه باعث افزایش سلامت جسمانی هم میشود.
بر اساس مطالعه ی دیگری دانشگاه وارویک (Warwivk) , افراد خوش بین, کارگران سازنده تری هستند. شما با نداشتن اوقات فراغت تنها کار را برای خود سختتر میکنید. با سرزنده بودن در محل کار, با سهولت بیشتری کار خواهید کرد.

ارتباط با ما

با ما همراه شوید

دفتر مرکزی: تهران، خیابان نلسون ماندلا، خیابان تابان غربی، پلاک 12 طبقه چهارم
تلفن: +98 (21) 8867 8225 – فکس: +98 (21) 8608 2871
ایمیل: info@fakher.ir
بستر موفقیت ایده های نوین
برای ادامه اسکرول کنید.
معرفی هلدینگ فاخر
سرمایه گذاری بر روی طرح های درخشان

هلدینگ فاخر به منظور ایجاد اکوسیستم فاخر در حوزه های پست ، لجستیک، تجارت الکترونیک ، تولید و بازرگانی شکل گرفته است. هدف اصلی ما ایجاد کسب و کار در حوزه های ذکر شده و ارائه خدمات و محصولات مرتبط با آن است. هلدینگ فاخر علاوه بر ایجاد اشتغال به دنبال ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش سطح رفاه زندگی است. اصلی ترین استراتژی ما در این مسیر جذب صاحبان ایده، سرمایه گذاران و بهره مندی از مشاوران و نیروهای متخصص و کارآمد است. تلاش می کنیم تا بتوانیم با تکیه بر ماموریت خود گامی مهم در افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه اقتصادی کشور برداریم.

درباره ما
سرمایه گذاری و مشارکت در ایجاد و توسعه کسب و کارها

هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستم فاخر ، سازماندهی و مدیریت استراتژیک شرکت های تابعه و وابسته تشکیل شده است . این مجموعه به دنبال ایجاد کسب و کارهای جدید و توسعه زیرساخت های مناسب برای شکل دهی به شبکه فراگیر مبادله ارزش میان مردم، دولت و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات است.

هلدینگ
سرمایه گذاری
هلدینگ فاخر با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستم فاخر تشکیل شده است.
ما به ایده های جدید بها داده و فرصت های نوین بالندگی برای کسب و کارهای اکوسیستم فاخر خلق می کنیم.
با ما آشنا شوید

هلدینگ فاخر فرهنگ سازمانی را الگویی قابل انتقال و اشتراک پذیر می داند. معماری ویژه نیروی انسانی، متناسب با اهداف کلان هلدینگ جهت گیری تحقق مفاهیم سازمانی نوین را پی می گیرد.

استراتژی منابع انسانی
• جذب منابع انسانی حرفه ای
• دلپذیری و اشتیاق به کار
• آموزش مستمر و توسعه حرفه ای کارکنان
• مدیریت دانش
• تمرکز بر سلامت کارکنان
• پاداش
• روابط کارمندان
فرهنگ ما
فرهنگ سازمانی هلدینگ فاخر مبتنی بر ارزش های مشترکی چون خلاقیت ،کارآفرینی ،مربی گری و مسئولیت اجتماعی است که بر رفتار واندیشه اعضای سازمان اثر می گذارد.
+ 1
طرح های در حال اجرا
+ 1
تعداد طرح های کسب و کار جذب شده
+ 1k
اشتغال زایی مستقیم
+ 1k
اشتغال زایی غیر مستقیم
1
شرکتهای نوپا
11% تولید و بازرگانی 36% تجارت الکترونیک 53% لجستیک
هلدینگ فاخر در یک نگاه

مروری برآمار سالیانه

2019-05-28

علی بابا رمز ورود را دارد؛ به دنیای سوپر مارکت های آینده خوش آمدید

Roni Hiranand,Oct 8, 2018 -Medium

 

فروشگاه هایی با نام «هِما» در چین، آینده سوپرمارکتها هستند. راهروهای دیجیتال، ردیابهای محصول از محل تولید تا فروشگاه، روباتهای خدماتی و صندوق های کاملا غیر نقدی در این فروشگاه ها، برنامه ی جدید «علی بابا» برای راه اندازی دوباره خرده فروشی های مدرن و آفلاین هستند.

داستان «علی بابا و چهل دزد»، افسانه ای است که همه با آن آشنا هستیم، اما نام «علی بابا» دوباره توسط «جک ما» برای ارائه سرویس آنلاین معاملات بین شرکتها در جهان پیچید. این غول چینی تجارت الکترونیک، زمینه ارتباط میان خریداران و فروشندگان در حوزه‌هایی نظیر فروشگاه اینترنتی و سیستم های خرده فروشی را از طریق اینترنت فراهم کرد.

اما داستان علی بابا به اینجا ختم نمیشود. از زمانی که «جک ما» در سال ۲۰۱۶ واژه ی "خرده فروشی مدرن" را استفاده کرد، این اصطلاح در تمامی سخنرانی ها و مکاتبات این شرکت استفاده می شود. علی بابا که حالا اعتبار خوبی در تجارت آنلاین به دست آورده ، خرده فروشی مدرن را به عنوان ستون اصلی استراتژی های پنجگانه خود قرار داده است که از لحاظ استراتژیک اهمیت بسیاری دارد و خدمات این شرکت را در چین و در سطح جهانی گسترش می دهد.

با این وجود که علی بابا نخستین بار در سال ۲۰۱۶ سوپر مارکت اینترنتی خود را راه اندازی کرده است هنوز بسیاری از افراد از قابلیتها و ویژگی های این فروشگاه ها آگاه نیستند. فروشگاه های «هِما» خرده فروشی های مدرنی هستند که به دنیای خرده فروشی علی بابا اضافه شده اند.

HEMA

خرده فروشی مدرن چیست؟

در این مدل از خرده فروشی، تجارت الکترونیک با فروشگاه های حقیقی در هم می آمیزند و خدمات آنلاین و آفلاین در آنها در یک زنجیره ارزشی واحد با هم ترکیب می شوند.

اگرچه این نوع تجارت با واژه “O2O” یا تجارت آفلاین به آنلاین شباهت هایی دارد، خرده فروشی مدرن، با به کار گیری بهترین های دنیای آنلاین و آفلاین از جمله لجستیک، داده ها، پرداخت الکترونیک و سخت افزارهای هوشمند پارادایم جدیدی را در تعامل با مشتریان ایجاد کرده است.

اما چرا علی بابا برای ایجاد چنین سوپر مارکت هایی به جنب و جوش افتاده است؟

 با اینکه چین کشوری با بیشترین ضریب نفوذ فروش آنلاین در جهان است و علی بابا بزرگترین بستر آنلاین فروشگاهی با بیش از نیم میلیارد مشتری در این کشور است، همچنان فروشگاه های واقعی ۸۰٪ تجارت چین را در بر میگیرند.

پس ایجاد جایگاهی قوی در جهان خرده فروشی برای علی بابا و افزایش سهم آن از بازار و افزایش فروش خدمات مختلف برای این شرکت اهمیتی حیاتی دارد.

دانیل ژانگ، مدیرعامل شرکت علی بابا در این خصوص می گوید:

"ما معتقدیم که آینده خرده فروشی مدرن در یکپارچه سازی خدمات آنلاین و آفلاین است و فروشگاه های هِما نمونه ای از این تحول در حال وقوع هستند. "

از اکتبر سال ۲۰۱۸، علی بابا ۸۷ فروشگاه هِما را در چین راه اندازی کرده است و قصد دارد در ۳ تا ۵ سال آینده ۲۰۰۰ فروشگاه را در سراسر چین افتتاح کند. جالب است بدانید این ۸۷ فروشگاه پروژه های کوچک آزمایشی نیستند و هم اکنون در حال استفاده و مورد مصرف عموم مردم هستند. در زمانی که غولهای فناوری جهان در حال رقابت برای اختراع دوباره مدلی برای خرده فروشی آفلاین هستند، وجود و فعالیت فروشگاه های هِما، مزیت قابل توجهی برای علی بابا محسوب می شود.

این فروشگاه های از سه بخش اصلی تشکیل شده اند:

  • سوپر مارکت
  • رستوران
  • مرکز خدمات تکمیلی به کسب و کارهای تجارت الکترونیک

آن چیزی که باعث فعالیت همزمان این بخش ها می شود، اپلیکیشن اختصاصی برای فروشگاه است. این اپ به صورت مجازی همه اطلاعات مورد نیاز مشتریان را فراهم می کند. تمامی تجربه خرید از پرداخت ها، پیدا کردن محصولات، تحقیق درون فروشگاهی و ... همگی از طریق تلفن همراه قابل انجام هستند. جالب اینجاست که اگر قبلا به نوعی مشتری علی بابا بوده اید، این اپلیکیشن با شناختی که از شما دارد به ارائه پیشنهاداتی برای خرید می پردازد.

 

 بارکدهای دیجیتال

تمامی محصولات در فروشگاه به برچسب قیمت بارکدهای مرتبط با آنها و QR کد یا کد پاسخ سریع مجهز هستند. این برچسبهای قیمت در حقیقت تگهایی با جوهر الکترونیک هستند که قابلیت تغییر قیمت را به صورت پویا ومرتبط با تغییر در قیمت عرضه و تقاضا دارند. این ویژگی برای محصولات جدید فصلی مثل انواع محصولات دریایی و کالاهای محبوبی که در برنامه اپلیکیشن هِما هستند بسیار قابل استفاده است.

بیشتر مسیرهای خرید هم به صفحات نمایشی لمسی بزرگی مجهز شده اند که دیدی کلی از محصولات آن محل را به مشتری ارائه داده، و حتی پیشنهاداتی در مقایسه محصولات مشابه و محبوب برای گروههای سنی مختلف دارند.

برای اطلاعات بیشتر کافی است اسکن کنید

تا به حال چقدر وقتتان برای پیدا کردن محصولی یا اطلاعات بیشتر راجع به آن محصول در فروشگاههای بزرگ تلف شده است؟

در دنیای سوپرمارکتهای مدرن دیگر نیازی به کارمندان فروشگاه برای اطلاعات بیشتر ندارید. مشتری با اسکن کردن کد محصول با اپ مخصوص، به صفحه ای که حاوی تمامی اطلاعات ثبت شده برای آن محصول است هدایت می شود. در مورد محصولات غذایی اطلاعات بسیار بیشتری به مشتری داده می شود. اطلاعاتی مانند مواد تشکیل دهنده، طعم محصول، توصیه های شخصی، روشهای استفاده و طبخ و نظرات خریداران دیگر.

گزینه تحویل در خانه نیز ارائه می شود و مشتریان می توانند از تخفیفات مختلف که در همان زمان بررسی اطلاعات ارائه می شود استفاده کنند. چه چیزی از این بهتر؟

 به سلامتی خود اهمیت می دهید؟ ردیابی مواد غذایی راهکار جدید سوپرمارکتهای علی بابا است

چینی ها به تازگی مواد غذایی اهمیت بسیاری می دهند و در کشوری که امنیت غذایی و شفافیت در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، ردیابی مواد غذایی ویژگی ای است که با دقت بالایی در هِما وجود دارد. تمامی مواد غذایی تازه دارای برچسبی هستند که نشانگر تمامی مسیر مزرعه تا فروشگاه است و مشتریان برای این محصولات می توانند اطلاعات زیر را به دست آورند:

نام تولیدکننده و اطلاعات شرکت. در مورد گوشتها، اطلاعات محل زندگی دام (زمان ورود به مزرعه، زمان تولد، زمان کشتار و زمان و مکان انتقال به فروشگاه) هم نمایش داده می شود. در مورد بعضی محصولات، این اطلاعات زمانی حتی به دقت ثانیه ثبت می شوند. اطلاعات حمل و نقل مانند شماره پلاک کامیون و یا درجه حرارت داخل کامیون، نسخه های رسمی اسکن شده از گواهینامه های ایمنی مواد غذایی و مجوز های کسب و کار که با مهر و موم رسمی دولت تایید شده است و تاریخ ورود به فروشگاه، همگی ضامن سلامت محصول و باعث اعتماد مشتریان به محصولات است.

غذای خود را بپزید!

یکی دیگر از بخشهای بسیار جذاب هِما، بخش غذاهای دریایی است. این بخش در فضای باز ساخته شده به مشتریان اجازه پیدا کردن و انتخاب آبزیان مورد علاقه شان را می دهد.

امکان ویژه برای محصولات این بخش این است که مشتریان می توانند پس از خرید در یکی از رستورانهای داخل فروشگاه غذای خود را طبخ کرده و استفاده کنند.

 رستورانهای رباتی

تمام فروشگاه های هِما با رستورانهایی اتوماتیک تجهیز شده اند که مشتریان را در انتخاب غذا و میز  و ... راهنمایی می کنند. در انتها و پس از آماده شدن غذا رباتهایی غذا را از آشپزخانه برای مشتری می آورند که این کار باعث صرفه جویی زیادی در زمان آنها می شود.

خدمات تکمیلی به کسب و کارهای تجارت الکترونیک

فروشگاه های هِما هم مانند سوپرهای معمولی کارمندانی دارد. اما بیشترین کاری که آنها انجام می دهند بسته بندی و ارسال بسته هایی است که مشتریان آنلاین آنها را سفارش داده اند. ارسال بسته ها در ۳۰ دقیقه به مشتریانی که در سه کیلومتری این فروشگاه ها هستند به صورت شبانه روزی انجام می شود. ابتدا تمام خریدها توسط کارمندان بر روی نوار نقاله قرار داده می شود و بعد به سمت پشت فروشگاه هدایت شده و در آنجا بسته بندی و ارسال می شود.

خودپرداخت نهایی

وجود صندوق های خودپرداخت در فروشگاه های هِما بسیار عادی است. این فرایند بسیار سریع است و حتی به مشتریان اجازه می دهد صورت حسابشان را با اسکنی که از چهره شان انجام می شود و توسط اپلیکیشن Alipay حمایت می شود بدون نیاز به پول پرداخت کنند. پس از خروج از فروشگاه، هزینه خرید از حساب فرد کسر می‌شود.


نکته قابل توجه تعداد کم این ایستگاه های خودپرداز در کل فروشگاه است که پشت هیچکدام صفی تشکیل نشده است. در ضمن افراد خیلی کمی هستند که به کارکنان فروشگاه مراجعه می کنند. به نظر می رسد کمبود ایستگاه های خودپرداز تاکتیک ظریفی است که مشتریان را به سمت خریدهای آنلاین و اکوسیستم خدمات و لجستیک علی بابا سوق می دهد. گفته می شود که ۶۰٪ از تمامی سفارشات خرید به صورت آنلاین صورت می گیرد.

نکات پایانی

  • هِما در حال ارائه عملکرد متفاوتی از خرده فروشی نامحسوس است. اگرچه چشم انداز علی بابا در زمینه خرده فروشی مدرن فراتر از این فروشگاه هاست، هِما مثال خوبی از آزمایش بسترهای مناسب ارائه محصولات و سرویسهای آینده است.
  • کافه ی تائوی علی بابا، یک خرده فروشی جدید دیگر است که در مقیاسی کوچکتر از هِما در حال فعالیت است. این کافه ها چیزی شبیه فروشگاه های"آمازون گو"هستند که هیچ صندوقی ندارند، و ورود و خروج با استفاده از دوربینهای خاصی کنترل می شود و سنسورهایی دارند که اطلاعات مشتری و آمار اجناس خریداری‌شده را به‌دقت ثبت می کند.
  • اخیرا استارباکس که معروف ترین برند کافی شاپ جهانی است با علی بابا مشارکتی داشته که صنعت قهوه را در چین متحول کرده است. یکی از این مشارکتها ورود آشپزخانه تحویل استارباکس به هِما است که ویژگیهایی روباتها را با سفارشات و تحویل قهوه در هم می آمیزد.

اگرچه فروشگاه های هِما قطعاً تجربه ی تغییر در پارادایم خرده فروشی موجود هستند،  نباید خریداران را از خود برانند و باید بتوانند به مردم نشان دهند که چگونه همیناا تکنولوژی که به طور معمول در دنیای امروزی استفاده می کنیم می تواند به یک تجربه متفاوت و بهتر تبدیل شود.

دنیای آینده خرده فروشی در جهان در حال حاضر در چین رخ می دهد و رمز ورود به این دنیا در دستان علی بابا به عنوان پرچمدار دنیای مدرن خرده فروشی است.

 

2019-05-19

چهار دلیلی که شغل شما را سخت تر از آنچه هست میکند

Julia Tell -Oct 16, 2018, 4:54 PM - Business insider

اگر رفتن به سر کار برای شما مانند گذر از یک  مسیر سخت است, احتمالا شما زندگی و کار خود را سختتر از آنچه که هست میکنید. هنگامی که شما با حرفه ی خود در حال مبارزه هستید, همه ی جنبه های زندگی و احساسات شما تحت شعاع قرار میگیرد و از شغل خود متنفر خواهید بود. چنین وضعیتی میتواند منجر به فرسودگی شغلی, عملکرد شغلی ضعیف و در نهایت اخراج یا نیاز به ترک محیط کار شود. اما شما با تغییر مسیر میتوانید بدترین موقعیت های شغلی را  رو به بهبود ببرید.
حال چهار دلیلی که موجب سختتر شدن شرایط کاری شما میشود:

شما از انجام وظایف سخت خودداری میکنید

 

برایان تریسی, نویسنده و متخصص کتاب مدیریت زمان میگوید: ابتدا با بزرگترین, سختترین و مهمترین وظیفه کار را شروع کنید.
جمله ی  معروف مارک تواین, نویسنده "خوردن قورباغه" هم مصداق همین مفهوم است. اگر صبح قورباغه را بخورید, میتوانید مطمئن باشید که بدترین و سختترین کار آن را انجام داده اید و بنابراین کارهای دیگر دشوار به نظر نمیرسد و بقیه ی روز میتوانید به راحتی قایقرانی کنید و لذت ببرید. هر روز یک لیست از کارهای خود تهیه کنید و سختترین ها را پیدا کنید. آنها را در الویت  قرار  دهید و به تعویق نیاندازید, چرا که این کار تنها حس ناراحتی را در شما تقویت و بهره وری شما را کاهش میدهد.

 

به جای کمک گرفتن, خود را منزوی میکنید

 

شما نمیتوانید به تنهایی از عهده ی همه ی کار ها بر بیایید. اگر به همکاران خود اعتماد کنید و از آنها کمک بگیرید, بیشتر کار میکنید.
اینگا بایل, مدیر اجرایی لویدز لندن, در مصاحبه یی با نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ گفت: راز موفقیت من محاصره کردن خود با افراد موفق و توانمند است.
شما ممکن است احساس کنید که میتوانید همه ی کارها را بهتر از هرکسی دیگر انجام دهید. اما بهتر است کمال گرا بودن را کنار بگذارید و تا اشخاص دیگر خوب بودن را یاد بگیرند و اگر شکست خوردند, میتوانند از آن به عنوان تجربه استفاده کنند. اینجور نیست؟ راهی برای کار کردن با مردم اطراف خود پیدا کنید. این افراد برای شما خطرآفرین نیستند.
بر اساس مطالعه یی در دانشگاه استنفورد, کار کردن با دیگران میتواند انگیزه ی شما را افزایش دهد و کار را تبدیل به بازی کند.

همکاری نه تنها باعث لذت بردن شما از کار میشود, بلکه روابط کاری را بهبود میبخشد که این به نوبه ی خود اعتماد و خلاقیت را در محیط کار افزایش میدهد و حتی در سلامتی شما تاثیر گذار است.

 

مردد نباشید

 

گرفتن بهترین تصمیمات و پیدا کردن درست ترین راه حل در محل کار میتوانید فکر شما را آشفته کند  و باعث پایین آمدن بهره وری شما شود.
تیم هررا, سردبیر و بنیان گذار "Smart Living" در نیویورک تایمز نوشت: تلاش برای یافتن بهترین راه حل ممکن, منجر به بی نظمی, پشیمانی و پایین آمدن سطح شادی میشود. افرادی که اصرار به پیدا کردن بهترین راه حل ها را دارند, نسبت به افراد دیگری که سریع تصمیم میگیرند, از انتخاب خود ناراضی تر هستند.
سعی کنید یک تصمیم خوب بگیرید تا از نتیجه ی آن هم راضی باشید و سپس سراغ کار بعدی بروید. هرچه کمتر زمان هدر بدهید, راضی تر خواهید بود.

 

زندگی خود را وقف کار نکنید

 

وقتی از کار فاصله میگیرید, با دیدگاهی جدید و سرزنده تر به سمت او برمیگردید.
بین خود و کار خود یک مانع بگذارید و تعادل ایجاد کنید. بر اساس مطالعه یی در دانشگاه پیتسبرگ, فعالیت های خارج از کار و فرحبخش نه تنها باعث بهبود سلامت روان میشود, بلکه باعث افزایش سلامت جسمانی هم میشود.
بر اساس مطالعه ی دیگری دانشگاه وارویک (Warwivk) , افراد خوش بین, کارگران سازنده تری هستند. شما با نداشتن اوقات فراغت تنها کار را برای خود سختتر میکنید. با سرزنده بودن در محل کار, با سهولت بیشتری کار خواهید کرد.

چهار دلیلی که شغل شما را سخت تر از آنچه هست میکند

اگر رفتن به سر کار برای شما مانند گذر از یک  مسیر سخت است, احتمالا شما زندگی و کار خود را سختتر از آنچه که هست میکنید. هنگامی که شما با حرفه ی خود در حال مبارزه هستید, همه ی جنبه های زندگی و احساسات شما تحت شعاع قرار میگیرد و از شغل خود متنفر خواهید بود. چنین وضعیتی میتواند منجر به فرسودگی شغلی, عملکرد شغلی ضعیف و در نهایت اخراج یا نیاز به ترک محیط کار شود. اما شما با تغییر مسیر میتوانید بدترین موقعیت های شغلی را  رو به بهبود ببرید.
حال چهار دلیلی که موجب سختتر شدن شرایط کاری شما میشود:

شما از انجام وظایف سخت خودداری میکنید

 

برایان تریسی, نویسنده و متخصص کتاب مدیریت زمان میگوید: ابتدا با بزرگترین, سختترین و مهمترین وظیفه کار را شروع کنید.
جمله ی  معروف مارک تواین, نویسنده "خوردن قورباغه" هم مصداق همین مفهوم است. اگر صبح قورباغه را بخورید, میتوانید مطمئن باشید که بدترین و سختترین کار آن را انجام داده اید و بنابراین کارهای دیگر دشوار به نظر نمیرسد و بقیه ی روز میتوانید به راحتی قایقرانی کنید و لذت ببرید. هر روز یک لیست از کارهای خود تهیه کنید و سختترین ها را پیدا کنید. آنها را در الویت  قرار  دهید و به تعویق نیاندازید, چرا که این کار تنها حس ناراحتی را در شما تقویت و بهره وری شما را کاهش میدهد.

 

به جای کمک گرفتن, خود را منزوی میکنید

 

شما نمیتوانید به تنهایی از عهده ی همه ی کار ها بر بیایید. اگر به همکاران خود اعتماد کنید و از آنها کمک بگیرید, بیشتر کار میکنید.
اینگا بایل, مدیر اجرایی لویدز لندن, در مصاحبه یی با نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ گفت: راز موفقیت من محاصره کردن خود با افراد موفق و توانمند است.
شما ممکن است احساس کنید که میتوانید همه ی کارها را بهتر از هرکسی دیگر انجام دهید. اما بهتر است کمال گرا بودن را کنار بگذارید و تا اشخاص دیگر خوب بودن را یاد بگیرند و اگر شکست خوردند, میتوانند از آن به عنوان تجربه استفاده کنند. اینجور نیست؟ راهی برای کار کردن با مردم اطراف خود پیدا کنید. این افراد برای شما خطرآفرین نیستند.
بر اساس مطالعه یی در دانشگاه استنفورد, کار کردن با دیگران میتواند انگیزه ی شما را افزایش دهد و کار را تبدیل به بازی کند.

همکاری نه تنها باعث لذت بردن شما از کار میشود, بلکه روابط کاری را بهبود میبخشد که این به نوبه ی خود اعتماد و خلاقیت را در محیط کار افزایش میدهد و حتی در سلامتی شما تاثیر گذار است.

 

مردد نباشید

 

گرفتن بهترین تصمیمات و پیدا کردن درست ترین راه حل در محل کار میتوانید فکر شما را آشفته کند  و باعث پایین آمدن بهره وری شما شود.
تیم هررا, سردبیر و بنیان گذار "Smart Living" در نیویورک تایمز نوشت: تلاش برای یافتن بهترین راه حل ممکن, منجر به بی نظمی, پشیمانی و پایین آمدن سطح شادی میشود. افرادی که اصرار به پیدا کردن بهترین راه حل ها را دارند, نسبت به افراد دیگری که سریع تصمیم میگیرند, از انتخاب خود ناراضی تر هستند.
سعی کنید یک تصمیم خوب بگیرید تا از نتیجه ی آن هم راضی باشید و سپس سراغ کار بعدی بروید. هرچه کمتر زمان هدر بدهید, راضی تر خواهید بود.

 

زندگی خود را وقف کار نکنید

 

وقتی از کار فاصله میگیرید, با دیدگاهی جدید و سرزنده تر به سمت او برمیگردید.
بین خود و کار خود یک مانع بگذارید و تعادل ایجاد کنید. بر اساس مطالعه یی در دانشگاه پیتسبرگ, فعالیت های خارج از کار و فرحبخش نه تنها باعث بهبود سلامت روان میشود, بلکه باعث افزایش سلامت جسمانی هم میشود.
بر اساس مطالعه ی دیگری دانشگاه وارویک (Warwivk) , افراد خوش بین, کارگران سازنده تری هستند. شما با نداشتن اوقات فراغت تنها کار را برای خود سختتر میکنید. با سرزنده بودن در محل کار, با سهولت بیشتری کار خواهید کرد.

بازگشت
ارتباط با ما

با ما همراه شوید

دفتر مرکزی: تهران، خیابان نلسون ماندلا، خیابان تابان غربی، پلاک 12 طبقه چهارم
تلفن: +98 (21) 8867 8225 – فکس: +98 (21) 8608 2871
ایمیل: info@fakher.ir
2019 © هلدینگ فاخر. تمامی حقوق محفوظ است.
01
فعالیت ما

02
درباره هلدینگ فاخر

03
با ما آشنا شوید

04
آمار و ارقام

05
مجله

06
ارتباط با ما

EN FA
در حال بارگذاری