تاریخ انتشار: | 1402/06/28 |
مدیریت حمل و نقل به شما کمک میکند تا بتوانید کالاهای ورودی و خروجی از یک شرکت، اداره، سازمان و... را کنترل کنید. شما میتوانید با کمک سیستم مدیریت حمل و نقل برای جابجایی کالاها و تولیدات خود برنامهریزی کنید و این کار را بهصورت کاملاً بهینه انجام دهید.
مدیریت در حمل و نقل، کالاهای ورودی و خروجی را بررسی و کنترل میکند، آنها را با سفارشات مطابقت میدهد و برای تمام این رفتوآمدها مستندات و گزارشاتی ارائه میکند. میتوان گفت که مسئولیت صنعت پست هم همین است. در ادامه شما را بیشتر با این سیستم و تأثیرات آن بر عملکرد شرکتها و سازمانها آشنا میکنیم.
بازار حمل و نقل دائماً در حال تغییر است، چون روش کار کسبوکارها روزبهروز تغییر میکند و نوینتر میشود. حمل و نقل طی چند سال گذشته تحت تأثیر عوامل زیادی ازجمله ویروس کرونا قرار گرفته و به همین دلیل مدیریت این سیستم کمی پیچیده شده است. در چند سال اخیر که همهگیری ویروس کرونا مشاغل زیادی را به شکل آنلاین درآورده، اهمیت حمل و نقل و صنعت پست بیشتر شده است.
علاوه بر این، انتظارات مشتریان در مورد نوع خدمات وابسته به محمولههای پستی هم بهطور مداوم در حال افزایش است. بسیاری از مشتریان انتظار دارند که بستههای آنها همان روز سفارش و یا حداکثر روز بعد به دست آنها برسد. این موضوع وضعیت مشاغل حمل و نقل را پیچیده و کار آنها را سخت میکند. ازاینرو، تمام واحدهای مربوط به حمل ونقل یک شرکت و یا سازمان میبایست از سیستم دیجیتالی و هوشمند استفاده کنند تا کارها با سرعت بیشتر و دقت بالاتر انجام بگیرد. اینجاست که مدیریت حمل و نقل برای سازمانهایی که میخواهند با سرعت دنیای مدرن پیش بروند، اهمیت پیدا میکند.
مسئولیت صنعت پست، حمل و نقل مرسولات پستی و رساندن آنها به دست گیرندهها است. ممکن است این مرسولات شرکتی، سازمانی و یا جزئی باشند، اما بههرحال باید با دقت جابجا شده و به دست گیرنده برسند.
وقتی میخواهید یک مرسوله را به دست گیرنده در هر جایی از دنیا برسانید به اداره پست مراجعه میکنید، فرم مربوطه را پر میکنید، کالای خود را بستهبندی میکنید، هزینههای مربوطه را میپردازید و بسته شما در تاریخ مشخصشده برای گیرنده آن ارسال میشود. مسئولیت صنعت پست دقیقاً همین است.
البته امروزه روش کار شرکتهای پستی هم تغییر کرده و آنها با تکنولوژی جدید پیش میروند؛ یعنی شما میتوانید بدون مراجعه به اداره پست و از طریق اپلیکیشنهای مختلف و بهصورت کاملاً آنلاین سفارشات خود را ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، مأمور پست بسته شما را تحویل میگیرد و آن را به دست گیرنده میرساند.
شرکتهای حمل و نقلی که تکنولوژی را پذیرفته و روی نرمافزارهای مختلف سرمایهگذاری کردهاند، میتوانند خود را با نیازهای مختلف مشتریان سازگار کنند و کسبوکار خود را هوشمند سازند.
یکی از مسئولیتهای صنعت پست هم دقیقاً همین است. اگر صنعت پست با تکنولوژی پیش برود، میتواند نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کند و رضایت آنها را به همراه داشته باشد. همچنین هوشمندسازی این صنعت، موجب استفاده بهینه از نیروی انسانی، کاهش هزینهها، افزایش ظرفیت و در نتیجه افزایش درامد فعالان این حوزه خواهد بود.
اگر از سیستم مدیریت حمل و نقل هوشمند در صنعت پست استفاده شود، کارایی این صنعت به حداکثر میرسد و میتواند مسئولیتهای خود را بهدرستی انجام دهد. اصلیترین مسئولیت سیستم مدیریت حمل و نقل در صنعت پست برنامهریزی، اجرا و بهینهسازی وقت و انرژی است. تمام شرکتهایی که در حوزه لجستیک کار میکنند هم بهتر است به سیستم مدیریت حمل و نقل هوشمند مجهز شوند تا بتوانند حداکثر کارایی را در انجام امور مربوط به ورود و خروج محمولهها و انبارداری و... داشته باشند.
سیستم مدیریت حملونقل به شرکتهای پستی کمک میکند تا در موارد مختلف اعم از دریافت سفارشات، بستهبندی، حملونقل، رساندن آنها به مقصد، دریافت هزینه و... به صورت هوشمند عمل کنند. با این روش، همه فرایندها دقیق و منظم برنامهریزی و مدیریت خواهند شد و در وقت و هزینهها صرفهجویی میشود.
اجرا یکی از بخشهای اصلی و تعیین کننده از بین فرایندهای صنعت پست است. اجرا به دریافت مرسولات، بستهبندی آنها و رساندن آنها به دست گیرنده اشاره دارد که میتواند به طور مستقیم بر رضایت و یا عدم رضایت مشتری تاثیر بگذارد.
وقتی تمام امور در فرآیند رساندن مرسولهها از دریافت سفارشات گرفته تا بستهبندی آنها با برنامهریزی و استفاده از سیستمهای هوشمند انجام شود، در زمان، هزینه، نیروی کار و ... صرفهجویی میشود و فعالیتها در بخشهای مختلف کاملاً بهینه انجام میشوند.
جهت مدیریت صحیح، بهینه وکارآمد فرایندهای حملونقل مرسولات، باید از یک سیستم مدیریت حملونقل استفاده کرد. دیگر دوران کاغذبازی تمام شده و تقریباً در همه صنایع بهجای استفاده از کاغذ از سیستمهای دیجیتال و هوشمند استفاده میشود. بنابراین، وجود یک سیستم مدیریت حملونقل هوشمند در صنعت پست، میتواند مزایای زیادی داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:
شرکتهایی که در حوزه لجستیک، حملونقل و جابجایی مرسولات فعالیت میکنند، باید همیشه به روز بوده و در بازار رقابتی کنونی از جدیدترین تکنولوژیها بهره گیرند تا بتوانند خدماتی با کیفیت به مشتریان خود ارائه کرده و در داخل سازمان خود نیز بهترین بهرهبرداری را از نیروی انسانی و امکانات داشته باشند. فناوریهای نوظهور همراه با سیستمهای مدیریت حملونقل میتوانند به ارائه هر چه بهتر خدمات به مشتریان کمک کند.
بنابراین، سیستم مدیریت حملونقل هوشمند، منجر به کاهش هزینههای سوخت وسایل نقلیه میشود. این موضوع همچنین تأخیر در رساندن مرسولات را به حداقل میرساند و ایمنی راننده و مأموران را افزایش میدهد.
برنامهریزی در مدیریت حملونقل حرف اول را میزند، چون افراد به این وسیله میتوانند زمان حملونقل را با دقت بیشتری پیشبینی کنند، ظرفیت حملونقل را بهطور کارآمد مشخص کنند و محصولات حساس به زمان یا دما را شناسایی کنند.
با در نظر گرفتن تمام این موارد، مشخص میشود که سیستمهای مدیریت حملونقل باید خودشان را بهروز کنند تا در زمان، هزینهها و ... صرفهجویی شود و امنیت به حداکثر برسد. با این روش میتوان آینده خوب و درخشانی را برای صنعت پست و لجستیک پیشبینی کرد.
برای مطالعه مقالهی "تاثیرات وسایل نقلیه خودکار بر صنعت لجستیک چیست؟"، کلیک کنید.
حمل و نقل، جریان اصلی در اکوسیستم پست و لجستیک است لذا هوشمندی و قدرت در مدیریت فرایندها در بخش حمل و نقل مرسولات، کار ی پیچیده و نیازمند دانش و تجربه است. هلدینگ فاخر با استناد به سالها تجربه خود در تیپاکس همواره به دنبال ایجاد عوامل موثر در ایجاد استانداردهای بینالمللی در ارائه خدمات لجستیکی است. در راستای این هدف استارتآپهای مرتبطی را که همگی در زنجیره تامین موثر خواهند بود را راه اندازی و توسعه داده تا در این عرصه رشد و همافزایی ایجاد کند.
همه کسانی که در این حوزه صاحب کسب و کار یا ایدهای هستند، میتوانند به عنوان سرمایهگذار یا سرمایهپذیر، زمینههای همکاری را با هلدینگ فاخر به اشتراک و ارزیابی بگذارند.
با مراجعه به لینک زیر با ما در ارتباط باشید.
https://fakher.ir/fa/investment#invest